Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a publicat un proiect de ordonanță în care se precizează că agenții pot să cumpere bunuri sau servicii în scopuri de testare, dacă e necesar, sub o altă identitate.
Conceputul poartă denumirea de "mystery shop" și este un instrument prin care companiile private își evaluează serviciile pentru clienți. Mystery shopping-ul poate fi folosit în orice industrie, cele mai frecvente fiind magazine cu amănuntul, hoteluri, cinematografe, restaurante, lanțuri fast-food, bănci, benzinării, reprezentanțe auto, industria imobiliară și unități sanitare.
Potrivit Startupcafe.ro, ANPC dorește prin această ordonanță să înăsprească pedepsele în cazul în care o bancă sau un comerciant încearcă să inducă în eroare clienții, să introducă „mystery shopping” în achiziția de bunuri și servicii de către autoritate și să stabilească modul de avertizare al produselor alimentare provenite din țări extracomunitare.
„Prin proiect se dorește modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, în sensul modificării regimului sancționator precum și instituirea unor norme care să protejeze consumatorii la achiziționarea de produse astfel încât să nu fie afectate viața, sănătatea sau interesele economice ale acestora. De asemenea, se propune modificarea Legii nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori, în sensul modificării regimului sancționator”, se arată în proiectul ANPC.
De asemenea, ANPC propune noi amenzi pentru utilizarea de către comercianți a unor practici comerciale incorecte. Amenzile ar putea fi de: până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale incorecte; până la 4% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale înşelătoare; până la 3% din cifra de afaceri, pentru utilizarea practicilor comerciale agresive.
greatnews.ro