Programul Rabla pentru autovehicule ar putea fi modificat în acest an, după cum a sugerat ministrul Mediului, Tancsoz Barna, care a spus ce noi mijloace de deplasare ar putea fi achiziţionate cu voucherul obţinut în schimbul maşinii vechi.
„Cine predă maşina şi scoate din circulaţie o maşină poluantă să aibă opţiunea să cumpere şi altceva decât maşină, un alt mijloc de transport. În Bucureşti, de exemplu, de ce n-am putea să cumpărăm acele trotinete electrice şi să folosim trotinetele electrice în loc de maşini? Trebuie să ne gândim şi la asemenea opţiuni, pentru că echilibrul ar fi mult mai mult în favoarea mijloacelor de transport nepoluante, hibrid, electric”, a declarat Tanczos Barna. Maşinile hibrid sunt şi acum incluse în programul Rabla, iar în prezent, sunt depuse dosare pentru peste 5.000 de maşini electrice, tot în cadrul programului Rabla, a spus Tanczos Barna. Tichetele pentru hibrid şi electrice vor rămâne în continuare valabile, iar Ministerul Mediului va căuta să suplimenteze bugetul programului Rabla în 2021, deşi, spune ministrul Tanczos Barna, bugetul pe 2020 nu a fost consumat în totalitate. „Probabil trebuie mai multă campanie de informare. Maşinile electrice sunt destul de scumpe astăzi, dar cu siguranţă în doi-trei ani, lucrurile se vor schimba radical. Avem deja producători de maşini care în patru-cinci ani se gândesc să scoată complet din fabricaţie motoarele standard”, a arătat ministrul mediului. În ceea ce priveşte staţiile de încărcare, există un program special la Fondul de mediu. Au fost finanţate peste 300 de staţii de încărcare în 2020. Autorităţile locale vin şi aplică pentru acest sprijin financiar şi se va continua această finanţare. „Dar mai avem nevoie de o discuţie şi cu sistemul naţional de electrificare, pentru că în anumite zone este practic insuficientă reţeaua actuală, trebuie să se facă investiţii şi pe partea de transport de energie electrică”, a semnalat Taczos Barna.