Un tânăr din municipiul Botoșani a găsit o formă inedită de a promova producătorii locali, prin intermediul unui grup de Facebook. Zilnic, botoșăneanul invită oameni din întregul județ să recomande cunoscuți care au mici întreprinderi în Botoșani, cumpără de la aceștia, le promovează munca și rezultatele, mai ales într-un context precum este cel actual.
Produsele locale captează tot mai multă atenție în această perioadă, când sănătatea redevine o valoare de căpătâi pentru botoșăneni. În acest sens, strategiile instituționale de promovare a producătorilor și contactului direct dintre aceștia și cumpărători, sunt dedubalte de demersuri voluntare ale unor simpli iubitori de produse proaspete.
Cum promovarea online a monopolizat marketing-ul, Direcția Județeană de Agricultură a lansat platforma „Produs în Botoșani”, iar în social media a apărut grupul „Producători locali”, creat de către Emanuel Corduneanu, un tânăr declarat fan al fructelor, legumelor, brânzeturilor, vinurilor și al altor alimente proaspete, crescute ecologic sau obținute după rețete tradiționale.
Tânărul a lansat o campanie intitulată „Susține-i pe cei de lângă tine!”, care ar putea avea un impact relevant în creșterea economiei locale, având în vedere că, la scurt timp de la demararea proiectului, tot mai mulți producători din Botoșani au început să își publice ofertele și pe grupul „centralizator” de pe reteaua socială.
„Cumpărați ceva de la magazinul de cartier, este român ca și dvs. Puteți da fuga până într-un magazin unde se lucrează manual, de aici puteți purta cu mândrie o ie , face parte din istoria neamului românesc. Vă puteți îndulci cu dulciuri specifice românești, gustul de altădată: cozonac , ciocolată, miere de albine naturală, șerbet ș.a.m.d. toate făcute de producători locali. Puteți încerca și preparatele din carne, gustul, mirosul de afumătură, totul natural. Ce poate fi mai bun?”, transmite Emanuel Corduneanu.
Sigur, lista cu produse românești e mult mai amplă, tânărul susținând că: „Dacă în fiecare județ ar fi măcar o persoană preocupată să facă ceva în acest sens, economia ar crește, am mânca mai bine, mai sănătos, ar fi o șansă pentru fiecare dintre noi pentru a se reinvesti în producția de larg consum iar toate acestea ar revitaliza economia. Mărfurile ar putea deveni mai ieftine și mai bune iar marele câștig este acela că banii ar rămâne în țară!”, este mesajul care descrie scopul grupului.
Ideea lui Emanuel, spune el, a pornit din dorința de a se implica în dezvoltarea comunității. Pe de o parte, crede acesta, în Botoșani există un potențial de concurență real, iar formarea unui obicei al oamenilor de cumpăra direct de la aceștia ar putea fi salvator nu numai pentru economia locală, ci și pentru sănătatea beneficiarilor. Totul, în contextul unui raport calitate-preț onest și favorabil de ambele părți.
„Vreau sa încerc sa realizez acest obiectiv printr-o petitie, pt asta este necesar de suportul tuturor pentru a incerca măcar! Suntem români și trebuie măcar să încercăm! Nu vreau sa promit nimic deoarece sunt un om simplu, nu sunt milionar, nu am nici influenta, nici nu este nevoie de asta, trebuie doar sa vrei. Oamenii serioși, demni, buni la suflet ma vor susține ceilalți au direcția lor conturată. Județul nostru a stat prea mult în beznă. Am triplat suficient economia altor tari deja dezvoltate, iar produsele noastre naturale nu au avut suficient loc pe piața destinata românilor. Fiecare a vândut cum a putut, la colț de stradă, la poarta casei. Este timpul pentru o schimbare! Avem nevoie de o piață en-gros a tuturor producătorilor din toate domeniile de activitate. Pentru a susține real acest demers am cumpărat de la fiecare producător în parte apoi am postat în grup cu recomandare.Am trimis producătorii la ușa tuturor celor ce au nevoie de fructe , legume , carne etc cerându-le sa ofere transport gratuit”, mai explică tânărul.
Emanuel relatează că deja a cunoscut numeroși producători, pe care i-a convis să își promoveze munca online, drept soluție în fața distanțării sociale, și să asigure livrări la domiciliu. Familii din tot județul au început să își ilustreze ofertele pe grupul de Facebook creat de acesta, de la flori și răsaduri, legume, produse din carne, lapte, brânză, băuturi naturale, miere, semințe, pâine, dulciuri de casă și lista continuă.