Lidl România a eliminat din ofertă ouăle provenite de la găinile crescute în baterii, oferind acum ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range şi în sistem ecologic (categoriile 2, 1 şi 0), anunţă un comunicat al companiei.
Ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate şi din reţetele produselor achiziţionate de la furnizori români, care au în componenţa lor ouă, precizează comunicatul citat de Ziarul Financiar.
Conform unui studiu naţional despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerţ, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine şi doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă şi doar doi din 10 români le cunosc pe toate.
Conform aceluiaşi studiu, dintre toate categoriile de ouă, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), în proporţie de 49%, şi cele ecologice (marcate cu cifra 0), în proporţie de 33%. Totodată, jumătate dintre părinţi cumpără ouă ecologice, atât pentru ei, cât şi pentru copii, în timp ce 2 din 10 români cumpără doar pentru copii.
Amintim că, în urmă cu doar două zile, retailerul german Lidl a retras din magazinele sale produsul „Cămara Noastră Suc de mere și sfeclă roșie, 2L", după ce producătorul român SC Mărul Argintiu SRL a anunțat că în cadrul verificărilor interne, într-o probă a fost depistată toxina Patulină, se anunță într-un comunicat oficial apărut pe site-ul Lidl. Astfel, producătorul român SC Mărul Argintiu SRL informa cu privire la rechemarea și returnarea produsului „Cămara Noastră Suc de mere și sfeclă roșie, 2L" și ruga insistent clienții să nu consume produsul în cauză.