După ce ani de-a rândul hotelierii români au presat autoritățile să le acorde vouchere de vacanță bugetarilor, acum s-au lovit de cealaltă fațetă a problemei. Mulți dintre cei care ajung cu vouchere de vacanță la hoteluri sunt fie pentru prima oară în viața la mare, fie pentru prima dată după '90, iar unii dintre ei le dau bătăi de cap hotelierilor, ieșind cu mâncare și cafea la pachet de la micul dejun, pictând pereții camerelor și ai toaletelor și certându-se cu chelnerii și cu angajații de la recepție.
Anamaria Nedelcu, directorul general și administratorul unui hotel din Mangalia, a chemat, deja, de 3 ori Poliția și Jandarmeria în această lună din cauza problemelor create de turiștii care au venit cu vouchere de vacanță. Ea a câștigat licitația pentru închirierea hotelului cu 360 de camere de la compania THR Marea Neagră și l-a renovat în acest an, investind o jumătate de milion de euro. Cu 80 de muncitori a reușit, în primăvară, să înlocuiască gresia și faianța din hotel și să-l zugrăvească de la zero, dar acum este nevoită să reia lucrările în câteva camere și în toaletele publice de la parter, pentru că mai mulți tineri ajunși cu părinții pe litoral, inflluențați de atmosfera de la malul mării, au fost cuprinși de fiori artistici și au pictat pereții, scrie Profit.ro.
"Este vorba de oameni care n-au ajuns niciodată la mare și au venit acum, în premieră, datorită tichetelor de vacanță și cred că l-au prins pe Dumnezeu de picior. Sunt mai multe cazuri de tineri ajunși cu părinții bugetari la noi în hotel și care au "pictat" pereții a trei camere, plus cei ai toaletelor publice din holul hotelului. Am anunțat deja Poliția, pentru că știm despre cine e vorba", a declarat pentru Profit.ro Anamaria Nedelcu.
Ea spune că din totalul turiștilor din hotelul pe care îl conduce, 30% au venit cu tichete de vacanță. Dintre aceștia, apreciază ea, mai mult de jumătate creează diverse probleme. "Mulți dintre ei n-au mai fost la mare de pe vremea lui Ceaușescu, dar sunt și unii care vin acum pentru prima oară în viață. Problema e că nu știu cum să se comporte ca turiști și sunt foarte agresivi; ajung foarte devreme la hotel, pentru că vin cu trenul, și se ceartă cu cei de la recepție, care le spun că se pot caza abia după prânz", adaugă directoarea hotelului. Anamaria Nedelcu arată că întâmpină probleme cu o parte din acești turiști cu vouchere și la micul dejun, pentru că de fiecare dată vor să plece cu mâncare la pachet. "Vin cu sticle de plastic pe care le umplu cu capuccino, pe care îl iau pe plajă, și își umplu gențile cu croissante. Dacă îi întrebăm: "câte mic dejunuri ați plătit, încât să luați și la pachet?", încep să se certe cu noi", se plânge directoarea hotelului.