Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor prezidențiale! Ce au cumpărat botoșănenii?

Comportamentul consumatorului a cunoscut o relaxare în perioada după turul doi (19–25 mai 2025), care s-a manifestat diferit în funcție de regiune.

Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor prezidențiale! Ce au cumpărat botoșănenii?

   Foto: gandul.ro

Perioada alegerilor prezidențiale a fost marcată de tensiuni la nivel social, care au influențat comportamentul consumatorilor, cu toate acestea, după turul doi (19–25 mai 2025), s-a observat o fluctuație din acest punct de vedere, caracterizată de reacții emoționale și post-criză, potrivit footprint-ai.com.

În săptămâna post-electorală s-a observat o reducere a stocărilor masive alimentare, cu diferențe accentuate între județele prudente și cele reactiv-emoționale.

 

S-a observat o creștere a achizițiilor de zahăr: +15.3% (vârfuri în Sud – Giurgiu, Mehedinți, Galați), alcool: +14.8% (creșteri majore în Nord-Est și Centru – Vaslui, Harghita), prezervative: +7.0% (vârfuri în București, Giurgiu, Mehedinți), hârtie igienică: +7.0% (accentuat în Sud – Teleorman, Giurgiu), ciocolată: +4.1% (urban mare – București, Iași, Mehedinți), notează sursa citată.

Potrivit footprint-ai.com, citat de gândul.ro, răspunsul la turul 2 al alegerilor a variat semnificativ în funcție de regiune.

În regiunile-cheie din Sud (ex: Teleorman, Giurgiu, Olt, Călărași) consumatorii s-au focusat pe stocare alimentară și revenire la produse esențiale. Cele mai achiziționate produse au fost zahăr, ulei, hârtie igienică. Potrivit specialiștilor, consumul reflectă un reflex de conservare și neîncredere economică.

În Nord-Est (ex: Vaslui, Botoșani, Suceava), cele mai cumpărate produse, după turul doi, au fost ciocolata, alcoolul și prezervativele, ceea ce denotă un comportament echilibrat fără reacții extreme.

În zonele din centrul României (ex: Harghita, Covasna, Mureș), consumatorii au cumpărat mai puțină ciocolată, tutun și produse de lifestyle, manifestând un comportament tipic rezervat, cu tonuri de replieri sociale.

Sud-Estul României (ex: Brăila, Galați, Tulcea) a fost caracterizat de un comportament hibrid, cu scăderi la achizițiile de produsele alimentare, dar creșteri la zahăr și alcool.

Regiunile de Vest (ex: Arad, Timiș, Caraș-Severin) au manifestat un comportament de consum reținut, cu scăderi la achizițiile produselor de bază și creșterea produselor pentru confort personal.

În perioada pos-electorală în București și Ilfov s-a revenit la comportamente urbane clasice, caracterizate prin achiziții de alcool, ciocolată, hârtie igienică și scăderi semnificative la produsele de stoc (făină, paste), indicând relaxare emoțională.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Nici dacă mi-l aduce, nu-l mai primesc!”. Unul dintre cei mai talentați fotbaliști din Superliga, pus la zid de Leo Grozavu!

astăzi, 19:08

Leo Grozavu a spus că Hervin Ongenda este un capitol închis definitiv pentru el atât timp cât o va mai antrena pe FC Botoșani. Hervin Ongenda este unul dintre fotbaliștii ...

Ministrul Economiei a intrat de 2 săptămâni în Guvern și se declară șocat de tupeul bugetarilor: Și-au mărit salariile de 5 ori!

astăzi, 18:33

Ministrul Economiei, Radu Miruță, se declară șocat de modul în care mulți bugetari înțeleg situația grea prin care trece România. Miruță a dat ca exemplul Șantierul Naval M...

Botoșănean reținut pentru furt de bunuri, în valoare de aproximativ 20.000 de euro!

astăzi, 17:52

La data de 8 iulie 2025, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 10 Ștefănești au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat de 58 de ani, din comuna Du...