Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor prezidențiale! Ce au cumpărat botoșănenii?

Comportamentul consumatorului a cunoscut o relaxare în perioada după turul doi (19–25 mai 2025), care s-a manifestat diferit în funcție de regiune.

Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului român după turul 2 al alegerilor prezidențiale! Ce au cumpărat botoșănenii?

   Foto: gandul.ro

Perioada alegerilor prezidențiale a fost marcată de tensiuni la nivel social, care au influențat comportamentul consumatorilor, cu toate acestea, după turul doi (19–25 mai 2025), s-a observat o fluctuație din acest punct de vedere, caracterizată de reacții emoționale și post-criză, potrivit footprint-ai.com.

În săptămâna post-electorală s-a observat o reducere a stocărilor masive alimentare, cu diferențe accentuate între județele prudente și cele reactiv-emoționale.

 

S-a observat o creștere a achizițiilor de zahăr: +15.3% (vârfuri în Sud – Giurgiu, Mehedinți, Galați), alcool: +14.8% (creșteri majore în Nord-Est și Centru – Vaslui, Harghita), prezervative: +7.0% (vârfuri în București, Giurgiu, Mehedinți), hârtie igienică: +7.0% (accentuat în Sud – Teleorman, Giurgiu), ciocolată: +4.1% (urban mare – București, Iași, Mehedinți), notează sursa citată.

Potrivit footprint-ai.com, citat de gândul.ro, răspunsul la turul 2 al alegerilor a variat semnificativ în funcție de regiune.

În regiunile-cheie din Sud (ex: Teleorman, Giurgiu, Olt, Călărași) consumatorii s-au focusat pe stocare alimentară și revenire la produse esențiale. Cele mai achiziționate produse au fost zahăr, ulei, hârtie igienică. Potrivit specialiștilor, consumul reflectă un reflex de conservare și neîncredere economică.

În Nord-Est (ex: Vaslui, Botoșani, Suceava), cele mai cumpărate produse, după turul doi, au fost ciocolata, alcoolul și prezervativele, ceea ce denotă un comportament echilibrat fără reacții extreme.

În zonele din centrul României (ex: Harghita, Covasna, Mureș), consumatorii au cumpărat mai puțină ciocolată, tutun și produse de lifestyle, manifestând un comportament tipic rezervat, cu tonuri de replieri sociale.

Sud-Estul României (ex: Brăila, Galați, Tulcea) a fost caracterizat de un comportament hibrid, cu scăderi la achizițiile de produsele alimentare, dar creșteri la zahăr și alcool.

Regiunile de Vest (ex: Arad, Timiș, Caraș-Severin) au manifestat un comportament de consum reținut, cu scăderi la achizițiile produselor de bază și creșterea produselor pentru confort personal.

În perioada pos-electorală în București și Ilfov s-a revenit la comportamente urbane clasice, caracterizate prin achiziții de alcool, ciocolată, hârtie igienică și scăderi semnificative la produsele de stoc (făină, paste), indicând relaxare emoțională.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

FC Botoșani anunță transferul unui jucător bosniac!

astăzi, 14:02

Născut pe 29 iunie 2002, la Mostar, în Bosnia-Herțegovina, fundașul central de 1.89 m a semnat un contract cu „roș-alb-albaștri” pe o perioadă de doi ani cu drept de prelungire...

Un botoșănean s-a dat prieten cu magistrații și i-a promis unui bărbat recuperarea permisului!

astăzi, 13:40

Polițiștii Serviciului de Investigații Criminale Bistrița – Năsăud, prin delegarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Bistrița-Năsăud, au pus în executare 3 mandate de perc...

VIDEO - Nicu Alifantis, la plecarea unui poet botoșănean: ”Mulțumesc pentru poemul ce a născut un cântec, prietene!”

astăzi, 13:11

Nicolae Turtureanu, născut în satul Iacobeni, comuna Dângeni, județul Botoșani, s-a stins pe 17 iunie 2025, într-un spital din Iași, în urma unei cumplite boli. ”S...