Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) verifică în permanență respectarea obligațiilor legale ale companiilor din România, pentru a reduce evaziunea fiscală. În cele ce urmează vă prezentăm lista documentelor verificate de ANAF în timpul controalelor efectuate la firmele care distribuie produse direct către populație.
Fiscalizarea casei de marcat:
-contractul încheiat cu distribuitorul casei de marcat;
-contractul cu furnizorul de role de hârtie pentru casa de marcat;
-documentul de fiscalizare a casei de marcat;
-cartea de intervenții;
-registrul special în care se înregistrează chitanțele atunci când casa de marcat este stricată.
De altfel, nedotarea cu case de marcat sau nefolosirea acestora poate aduce o amendă de la 10.000 la 15.000 lei, plus suspendarea activității de la o lună la trei luni.
Verificarea documentelor emise la încasările sau plățile făcute din casa de marcat:
-emiterea bonurilor fiscale către populație sau a facturii atunci când este solicitată de client;
-întocmirea documentelor justificative pentru plățile sau transferurile din casa de marcat;
-evidența încasărilor prin POS.
Proveniența bunurilor aflate în stoc:
-facturile de achiziție;
-NIR-uri;
-fișele de magazie pentru fiecare produs în parte;
-bonurile de consum;
-bonuri de transfer între gestiuni;
-avize de expediție;
-rapoarte de producție în cazul societăților producătoare.
Notificare adaos comercial
Înainte de începerea activității economice, compania este obligată să notifice la ANAF plaja aferentă adosului comercial.
Alte aspecte verificate:
autorizații de funcționare;
valabilitate produse;
dacă prețurile de vânzare ale produselor coincid cu evidența contabilă;
atenționarea populației pentru solicitarea bonului fiscal.