ANAF s-a răzgândit și „revocă” notificarea care i-a înfuriat pe contabili și contribuabili. „Ne cerem scuze”

Solicitarea fusese transmisă prin intermediul Spațiului Privat Virtual și a stârnit controverse în rândul contabililor și antreprenorilor.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat, joi, că „se revocă solicitarea” prin care ceruse mai multor contribuabili completarea, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea notificării, a unui document privind cheltuielile realizate în perioada 2020–2024, transmite StartupCafe.ro.

„Vă anunțăm că se revocă solicitarea privind transmiterea informațiilor. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru eventualele neplăceri create”, a afirmat ANAF într-un mesaj oficial.

 

Solicitarea fusese transmisă prin intermediul Spațiului Privat Virtual și a stârnit controverse în rândul contabililor și antreprenorilor. Contabilii spuneau că acea cerere nu are un temei legal.

Valentina Saygo, economist, contabil și antreprenor, declarase pentru StartupCafe.ro că notificarea a fost transmisă în special firmelor încadrate în categoria contribuabililor mijlocii, fără a fi însoțită de o justificare legală clară.

„Din ce am văzut și ce s-a postat aseară pe grupurile de contabili, pare că ar fi vorba despre contribuabilii mijlocii. Pentru contribuabilii mijlocii, de la mai multe județe, înțeleg că s-a primit acest mesaj în SPV”, a afirmat Valentina Saygo, managing partner la Ask for Accounting și președinte al Patronatului Antreprenorilor Contabili din România (PACR).

Ea spunea că amenzile sunt „considerabile” pentru cei care nu dau curs solicitărilor de acest gen de la ANAF, de mii de lei, în funcție de categoria de contribuabili în care se încadrează.

Una dintre principalele nemulțumiri pe care le-au exprimat specialiști în legătură cu recentele solicitări ale ANAF se referea la faptul că informațiile cerute există deja în baza de date a Fiscului.

„Acești contribuabili mijlocii au obligația de a depune SAF-T încă din 2023. Prin urmare, ANAF are aceste date, așa că nu înțelegem motivul pentru care ni se solicită aceste informații suplimentar față de raportările pe care oricum le depunem cu vârf și îndesat”, a mai spus Valentina Saygo.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Mituri despre cazinourile online în România: Ce ar trebui să știe jucătorii

astăzi, 12:39

Piața jocurilor de noroc online din România a crescut constant, tot mai mulți jucători explorând platformele digitale pentru divertisment și câștiguri potențiale. Cu toate aces...

Nababii din Dubai: Frații cu afaceri în Botoșani care și-au investit banii în proprietăți din luxosul emirat

astăzi, 12:22

Tot mai mulți oameni de afaceri români sau bugetari de lux și-au cumpărat în ultimii ani proprietăți în afara României. Mulți dintre ei au ales luxosul emirat Dubai, unii...

Pompierii din Botoșani, prezenți la Bursa Locurilor de Muncă pentru absolvenți!

astăzi, 11:28

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani a participat, astăzi, la Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți, eveniment organizat de Agenția ...