Vânzarea în pierdere a produselor în magazine poate aduce amenzi de până la 10.000 de lei. Sancţiunea este prevăzută în OUG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață. Concret, firmele nu pot să-și vândă produsele pe sume egale sau mai mici decât cele pe care le-au plătit la achiziție, explică avocatnet.ro.
„Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare”, scrie în actul normativ. Totuși, interdicția nu este general valabilă, deoarece există și unele excepții. Astfel, vânzarea în pierdere este permisă comercianților doar în anumite situaţii, printre care vânzarea de lichidare, vânzarea de soldare sau vânzarea efectuată în magazinele sau depozitele de fabrică.
Dacă nu este vorba de una dintre situațiile enumerate mai sus, amenda aplicabilă, de către organele de control ale Ministerului Finanțelor, pentru vânzarea în pierdere, este cuprinsă între 2.000 și 10.000 de lei.