Marți, 21 noiembrie, Biserica ”Intrarea Maicii Domnnului în Biserică” – Vovidenia din Botoșani își serbează hramul.
”Săptămâna aceasta parohia noastră se îmbracă în haine de sărbătoare pentru că marți, 21 noiembrie, prăznuim hramul bisericii: Intrarea în Biserică a Maicii Domnului. Vă invităm pe toţi în această zi de sărbătoare să mulțumim Prea Sfintei Născătoare de Dumnezeu pentru ajutorul şi ocrotirea pe care ni le oferă în fiecare clipă a vieții noastre”, a transmis părintele Partenie Apostoaie, parohul Bisericii Vovidenia din Botoșani.
Sărbătoarea va debuta astăzi, 20 noiembrie, de la ora 16.00, când credincioșii sunt așteptați la tradiționala Procesiune cu Sfintele Moaște.
După Procesiune, credincioșii vor asista, de la ora 17.00, la Vecernia Mare în cinstea Hramului Bisericii Vovidenia, urmată de Litie și Acatist.
Momentul culminant al sărbătorii va fi marți, 21 noiembrie, de la ora 8.00, când un sobor de preoți va oficia Sfânta Liturghie. Sărbătoarea va continua și miercuri, 22 noiembrie, de la ora 8.00, când se va săvârși Sfânta Liturghie, urmată de Pomenirea Ctitorilor.
Sărbătorită în fiecare an, la data de 21 noiembrie, Intrarea Maicii Domnului în Biserică, numită și Aducerea Maicii Domnului la Templu (cunoscută în popor sub denumirea de Vovidenia), este unul din Praznicele Împărătești ale Bisericii Ortodoxe. În conformitate cu tradiția, Fecioara Maria a fost dusă de părinții săi Ioachim și Ana la Templul evreiesc din Ierusalim pe când era copilă, unde a trăit și slujit ca fecioară în Templu până la logodna ei cu Sfântul Iosif. Unul din izvoarele cele mai vechi ale acestei tradiții este Protoevanghelia lui Iacov, una din Evangheliile neincluse în canonul Scripturii, Evanghelia Copilăriei după Iacob. Maria a fost primită solemn de comunitatea templului, condusă de preotul Zaharia, tatăl lui Ioan Botezătorul. A fost condusă în acel loc sfânt ca să devină ea însăși „Sfânta Sfintelor” lui Dumnezeu, biserică vie și templu al Pruncului dumnezeiesc care se va naște din ea. Biserica vede în această sărbătoare ziua în care templul material din Ierusalim încetează a mai fi locuința lui Dumnezeu.