A pornit la drum cu câteva sute de euro, bani pe care i-a folosit pentru a îşi cumpăra o maşină de cusut şi materie primă, iar de la primele genţi create pe balconul casei sale a ajuns să producă acum tote bags, clutchuri şi borsete din piele sub brandul care îi poartă numele: Alexandra Irinciuc.
„Prima geantă am creat-o în mai 2012 şi acela a fost startul proiectului meu antreprenorial. Acea poşetă s-a vândut la 15 minute după intrarea în spaţiul public. Eu lucram în producţie tv şi într-o zi m-am hotărât să încep un mic research în zona de design. Am găsit nişte furnizori de piele şi accesorii metalice, o maşină de cusut într-o fabrică din Suceava. Maşina de cusut a costat 300 de euro, pielea 100 de euro şi accesoriile metalice 50 de euro. Am asamblat toate elementele acestea şi am început proiectul meu dintr-un balcon, pe strada Sevastopol din Bucureşti”, a povestit pentru Ziarul Financiar Alexandra Irinciuc.
După prima geantă creată, Alexandra Irinciuc a început să meargă la târguri de profil, unde principalul obiectiv era vânzarea şi promovarea produselor. Însă, tot prin intermediul târgurilor, a reuşit să cunoască oameni din domeniu şi să înveţe de la ei. Ulterior, antreprenoarea a urmat şi un modul la London College of Fashion, unde a învăţat care e parcursul în ceea ce priveşte designul şi cum să dezvolte o colecţie legată care să aibă un concept.
Geanta cu poezii
Una dintre colecţiile preferate ale fondatoarei este cea numită Cuvinte pe piele, pe care a dus-o şi la Romanian Design Week.
„Ideea a venit ca un fulger. M-am gândit să scriu un text, o poezie pe o geantă. Am câştigat un concurs de design şi apoi m-am dezvoltat şi am crescut treptat”.
Pielea este materialul principal al produselor realizate de Alexandra Irinciuc. Însă, menţionează ea, genţile pot fi şi din lână sau din diverse alte materiale care pot fi transformate într-o geantă în loc să fie aruncate.
În viitor, Alexandra Irinciuc se vede făcând acelaşi lucru, dar cu un proces de producţie mai eficient, care să ducă la o creştere a cifrei de afaceri. Până acum, afirmă ea, cel mai bun an din perspectiva veniturilor a fost anul 2020, când cifra de afaceri a businessului a ajuns la 15.000 lei. „E nevoie de îmbunătăţiri şi lucrez la asta. Visez dezvoltarea, dar se întâmplă în propriul meu ritm, cu paşi mai mici. Pentru a creşte producţia aş avea nevoie de o investiţie de 30.000 de euro şi mă gândesc la o finanţare bancară”.
S-a întors în Botoșani odată cu nașterea copilului ei. Aici a deschis și atelierul, de unde vinde apoi în Capitală și în marile orașe ale țării.