Afirmația îi aparține lui Ioan Matei, fondatorul Sabrini, care numără circa 30 de magazine în ţară, compania având şi o fabrică în Botoşani, unde realizează bijuterii din aur cu diamante, verighete şi bijuterii personalizate.
„Clienţii se uită mult mai atent la ce fel de cumpărături fac, ce fel de achiziţii şi, de multe ori, preferă un obiect care poartă o valoare reală, respectiv o bijuterie din aur, chiar dacă nu este una cu un preţ extraordinar. Am observat şi că în zona de cadouri, clienţii noştri preferă să cumpere bijuterii de aur în detrimentul celor de argint, în detrimentul ceasurilor fashion sau al altelor produse“, a explicat într-o emisiune a ZF antreprenorul Ioan Matei.
Antreprenorul adaugă că oamenii au devenit mai pretenţioşi şi sunt foarte atenţi la ce obiecte aleg să cumpere, dar şi la ce servicii postvânzare primesc.
„Sectorul nostru este influenţat imediat de creşterea preţului metalelor. Periodic, furnizorii transmit noile liste de preţuri ajustate. Pe tot parcursul lui 2023, am primit ajustări de preţuri în sus de la majoritatea furnizorilor, iar ajustările noastre ulterioare s-au dus în preţul final al produsului“, spune el.
Inelele de logodnă reprezintă circa 20% din totalul vânzărilor, fiind un produs fanion pentru producătorul local.
Compania Irinik administrează brandul de bijuterii Sabrini. În 2022, firma Irinik din Botoşani a avut o cifră de afaceri de 75 mil. lei şi un profit de 3,3 mil. lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.