Mai mult de jumătate dintre podurile rutiere aflate în administrarea Companiei Naţionale de Drumuri au nevoie de reparaţii capitale, iar 53 sunt foarte degradate. Printre ele se numără și cel mai tranzitat pod dintre judeţele Botoşani şi Suceava. Construit în anii '30, acesta pare să fi fost uitat de autorităţi. Zilnic, zeci de şoferi îşi riscă viaţa trecând pe acolo.
Podul peste Siret, care leagă comunele Vârfu Câmpului şi Zvoriştea a fost construit acum 90 de ani. Are aproape 200 de metri lungime, dar e atât de ciuruit încă dacă priveşti de jos în sus, prin pod, vezi cerul sau maşinie care trec. Nu e de mirare căci în aproape un secol nu a fost niciodată reablitat sau consolidat, constată ObservatorNews.
Stâlpi ruginiți și multe crăpături, atât pe margine cât și pe carosabil. Şoferii traversează podul peste Siret cu teamă, iar pietonii îl evită. „Cu greu, te sperii, cu teamă, mai faci o cruce, cu Dumnezeu înainte, altfel nu avem cum. Se pare că ai noștri nu fac nimic. Noi sperăm la ceva mai bun, dar rămânem cu speranţa".
Pentru a evita o tragedie, autorităţile au găsit soluţia de avarie: au impus restricţii de viteză şi tonaj. Maşinile pot circula cu cel mult 30 Km la oră, iar camioanele care depăşesc 7,5 trebuie să facă un ocol de 70 de kilometri. Regulile sunt ignorate însă de şoferi.
Ca de obicei, oficialii de la Drumuri promit reabilitatea podurilor periculoase
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Acest pod este propus spre înlocuire. Avem deja o expertiză tehnică realizată, avem şi studiul de fezabilitate. Suntem acum în faza în care stabilim sursa de finanțare pentru construirea noului pod”.
Vestea bună este că autorităţile lucreză la un nou pod. Vestea prostă este că lucrările au început în urmă cu 26 de ani, iar de atunci au rămas tot la şase piloni şi grinzi ce nu mai pot fi folosite astazi.
Podul de la Vârful Câmpului se numără printre cele 53 de poduri din administrarea CNAIR aflate într-o stare avansată de degradare. Alte 2.383 dintr-un total de 4.482 au nevoie de reparaţii.
(editor: R.A.)