Cei care sunt nevoiți să traverseze strada Sucevei sunt expuși unui real pericol de accidente, întrucât, nici până în prezent, nu au fost trasate marcajele pietonale, deși au trecut mai multe săptămâni de la reabilitarea acestei artere importante pentru orașul Botoșani.
Șoferii sunt și ei puși în dificultate, mai ales cei care nu cunosc bine specificul străzii sau care se află pentru prima dată în tranzit. Mai mult decât atât, fluxul de mașini este unul constant mare, dat fiind faptul că strada face legătura cu una dintre căile de acces importante în oraș, dinspre Suceava, dar și datorită prezenței în zonă a unui mare centru comercial.
În cadrul ședinței de Consiliu Local de marți, 31 octombrie 2023, consilierul local Eugen Cristian Țurcanu și-a exprimat nemulțumirea cu privire la faptul că, după mai multe săptămâni de la finalizarea lucrărilor de asfaltare a străzii Sucevei, conducerea Primăriei Botoșani nu a întreprins măsuri pentru marcarea trecerilor de pietoni.
”Indiferent ce ați făcut acolo, că ați renunțat la tramvaie, cu chiu cu vai s-au trasat și linii (de marcaj, nota red.), dar treceri de pietoni... cred că au trecut câteva săptămâni... Cred că prioritar era să punem treceri de pietoni și după aia să se facă marcaje, pentru că indicatoarele rutiere sunt șterse, nu sunt noi, iar traficul rutier acolo este greu, se circulă cu mașini de mare tonaj, se circulă și în viteză, strada fiind proaspăt asfaltată. Ar trebui puse și trecerile de pietoni, fie și cu o găleată de vopsea”, a declarat Eugen Cristian Țurcanu, consilier local.
Problema lipsei marcajelor pietonale de pe strada Sucevei nu a fost singura problemă ridicată de consilierul local.
”Tot pe strada Sucevei, o problemă o reprezintă situația geigerelor (cămine pentru captarea apei pluviale, nota red.). Dincolo că sunt înfundate, acum au fost lăsate și sub nivel”, ceea reprezintă un real pericol pentru șoferii care se deplasează pe sensul de ieșire către Suceava, potrivit celor afirmate de Eugen Cristian Țurcanu.
În replică, primarul Cosmin Andrei a precizat că pentru trecerile de pietoni de pe strada Sucevei se va folosi o vopsea specială, rezistentă la intemperii, care se pare că a fost deja achiziționată și se află în vamă, ”probabil că va mai dura câteva zile”.
De asemenea, consilierul local Eugen Cristian Țurcanu a reproșat executivului Primăriei Botoșani că, pe ”zecile de kilometri” de străzi asfaltate anul acesta în municipiu, nu s-a realizat niciun metru de piste pentru biciclete.
Acesta a reproșat conducerii Primăriei că nu încurajează mersul pe bicicletă, ca alternativă, ca să ”intrăm în rând cu lumea”. ”Dincolo de transportul public care este o catastrofă, din punctul de vedere al conexiunilor, al managementului, al orelor care nu se respectă, indiferent dacă este privat sau de stat”, a adăugat consilierul local Eugen Cristian Țurcanu.
”Dumneavoastră vreți să faceți un traseu care să aibă ca punct final Cornișa. Ok, foarte frumos, îl așteptăm cu nerăbdare. Ați mers și cu bicicleta în campanie. Dar faceți și pe străzile celelalte, se puteau face. Poate vă lipsesc inițiativa și viziunea, nu știu ce consilieri aveți și ce vă învață, dar nu vă învață bine. Tot insistăm în mersul cu mașina, pentru că nu avem alternativă la transportul local”, a concluzionat Eugen Cristian Țurcanu, adresându-se direct primarului Cosmin Andrei.
”Botoșaniul va avea un pasaj subteran care va lega Cornișa Aqua Park&Sports și viitorul Aventura Parc de pe versantul Pacea”, declara acum mai bine de o săptămână primarul Cosmin Andrei.
”Acesta face parte dintr-o licitație aflată în desfășurare la Primăria municipiului Botoșani, pentru amenajarea unei piste de biciclete, cu trei ramuri, care va avea și un punct terminal la Cornișa. Interesant la această licitație este că vom executa o subtraversare astfel încât cetățenii care vor veni în acest parc de agrement pe care vi l-am prezentat vor putea ajunge la Cornișa”, a declarat edilul.
Pista de biciclete se va întinde pe o distanță de 13,5 kilometri, proiectul fiind depus pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).