Licitația pentru viaductul peste calea ferată a rutei alternative Suceava-Botoșani a fost contestată! Ce urmează

Lungimea totală a tronsonului III al rutei alternative Suceava – Botoșani este de 2.142 de metri, iar planul prevede și construcția unui viaduct cu o lungime de 1.015 metri, ce trece peste calea ferată.

Licitația pentru viaductul peste calea ferată a rutei alternative Suceava-Botoșani a fost contestată! Ce urmează

   Foto: Obiectiv de Suceava

Data de 3 august 2023 a fost termenul limită de depunere al ofertelor la licitația organizată de Primăria Suceava pentru realizarea tronsonului al III-lea din ruta alternativă spre Botoșani și doar două oferte au fost depuse pentru acest obiectiv de investiții pentru care valoarea estimată a fost de 62.947.430 lei, fără TVA.

În felul acesta, probabilitatea ca anunțul făcut în ianuarie anul trecut de primarul Ion Lungu cum că în 2023 vor demara lucrările la acel tronson care include un mare viaduct nu mai era de actualitate. Prin urmare, nici abordarea optimistă pe care o avea Ion Lungu cum că spre finalul lui 2024 se va putea circula pe întreaga rută alternativă Suceava – Botoșani nu mai era chiar plauzibilă.

Dar dacă până nu demult se mai putea spera, totuși, că se va desemna rapid un câștigător, iată că semnalele nu mai sunt chiar optimiste, arată Obiectiv de Suceava.

Unul dintre cei doi ofertanți a depus o contestație la Consiliul Național de Soluționare al Contestațiilor în data de 12 februarie. Iar asta în condițiile în care, cel puțin din datele de pe SEAP, nu era parcursă încă etapa analizei propunerii financiare.

Soluționarea contestației depusă la CNSC de firma FREYROM (leder al asocierii) reprezentată de Jean-Philippe Benoit Ricard poate dura cel puțin 20 de zile și cu toate că legislația achizițiilor publice nu mai obligă de câțiva ani încoace autoritatea contractantă să aștepte și eventuala soluționare a plângerii la Curtea de Apel, devine clar că litigiul de la CNSC nu are cum să grăbească lucrurile.

Oferta a fost făcută de firma reprezentată de Jean-Philippe Benoit Ricard alături de alte societăți – INGINERIE DRUMURI SI PODURI SRL, INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL și un partener cu adevăr „greu” în lumea constructorilor, anume CONSTRUCTII ERBASU – cu care FREYROM a mai participat și la alte achiziții. Dintre asociații cu care firma FREYROM a participat la această licitație de la Suceava față de care a făcut o contestație se mai numără și PROCONS GROUP. Alături de aceștia sunt și mulți subcontractanți declarați – firme mici și medii – și un terț susținător, anume firma slovacă VÁHOSTAV – SK, a. s., o companie care de asemenea joacă „în liga mare” a constructorilor.

Deocamdată, motivele cu privire la contestație sunt „opace” și rămâne de văzut ce se va decide la CNSC și care vor fi direcțiile pe care va merge, ulterior, Primăria Suceava în privința acestei investiții, scrie sursa citată.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Poliția Română: Atenție la solicitările de a vota diverși concurenți la anumite competiții!

astăzi, 12:40

În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor. Sub pretextul simplu al &b...

În această dimineață: Incendiu izbucnit în podul unei case dintr-o localitate din Botoșani!

astăzi, 11:37

Aceștia au constatat faptul că incendiul se manifesta în podul casei, unde ardeau câteva grinzi din lemn și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la între...

Adevărul despre răscoala de la 1907. Cum a început revolta și cât de antisemită a fost, de fapt!

astăzi, 10:30

 A fost un eveniment major al istoriei românilor, dar care a născut controverse, mai ales din cauza transpunerii ideologice a evenimentelor în perioada comunistă. Răscoala de la...