Primăriile municipiilor Botoșani și Suceava au depus, luni, proiecte privind modernizarea infrastructurii de transport public, constând în achiziția de autobuze electrice și stații de încărcare, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Există însă o serie de diferențe capitale între cele două abordări.
Administrația din Botoșani a optat pentru cumpărarea unui număr de 11 autobuze electrice, amenajarea a 4 stații de încărcare rapide și 11 stații de încărcare standard, în valoare totală de 5,3 milioane de euro.
Municipalitatea din Suceava a elaborat documentația pentru întreaga Zonă Metropolitană, solicitând finanțare pentru cumpărarea a 18 autobuze și 32 de microbuze electrice, o parte dintre acestea urmând să ajungă în orașul Salcea și comunele Adâncata, Bosanci, Ipotești, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuți și Șcheia. De asemenea, vor fi achiziționate 50 de stații de încărcare standard pentru autobaza de transport public, 8 stații de încărcare rapidă pe traseul autobuzelor electrice și alte 65 de stații de încărcare pentru vehiculele electric, dintre care 45 în municipiul Suceava, 6 în Salcea și câte 2 pentru cele șapte comune.
Proiectul sucevenilor care are ca sursă de finanțare aceeași componentă din cadrul PNRR, dar valoarea totală atrasă este de 23.256.170 de euro inclusiv TVA.
La recensământul din 2011, municipiul Botoșani avea o populație de 106.847 de locuitori, în vreme ce municipiul Suceava avea 92.121 de locuitori.