In cadrul acestor actiuni de indrumare metodologica si control se va urmari in principal indeplinirea de catre primar a atributiilor care ii revin in calitatea sa de reprezentant al statului, cum ar fi asigurarea activitatii de stare civila, asigurarea si functionarea serviciilor publice locale, indeplinirea atributiilor in calitate de presedinte al Comitetului local pentru situatii de urgenta si al Comisiei de fond funciar, indeplinirea atributiilor referitoare la relatia cu consiliul local, cat si a atributiilor referitoare la bugetul local.
Totodata, se va urmari modul de intocmire a rapoartelor de activitate de catre consilierii locali si viceprimari, respectarea procedurilor legale la validarea noilor consilieri locali, reorganizarea si functionarea comisiilor de specialitate, dar si activitatea secretarilor consiliilor locale. Rapoartele intocmite in urma verificarilor vor cuprinde concluzii privind deficientele constatate, gravitatea lor, masurile dispuse si, acolo unde este cazul, notele explicative ale persoanelor in cauza, a precizat prefectul Cristian Roman.