Premierul Marcel Ciolacu va merge în fața Parlamentului, în cursul acestei săptămâni, unde își va angaja răspunderea pe acest proiect de lege.
Prin această lege, Guvernul va desființa funcția de șef de birou, dar se instituie și condiții mult mai dure pentru a înființa o direcție sau un departament.
De asemenea, se va face o reducere drastică a aparatului de lucru al Guvernului, acolo unde vor fi tăiate 25% dintre funcțiile de secretar de stat, consilier de stat/subsecretar de stat/vicepreședinte și a funcțiilor de demnitate publică asimilate acestora
Cum se va pune în aplicare
În vederea diminuării cheluielilor de personal ale bugetului general consolidat pe anul se propune:
- Diminuarea cu cel puțin 25% a funcțiilor de demnitate publică de secretar de stat, consilier de stat/subsecretar de stat/vicepreședinte și a funcțiilor de demnitate publică asimilate acestora;
- Desființarea posturilor vacante;
- Desființarea funcției de șef birou;
- Majorarea normativelor pentru constituirea structurilor la nivel de serviciu/direcție/direcție generală;
Structura organizatorică a autorităților și instituțiilor publice trebuie să respecte următoarele cerințe:
a) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 10 posturi de execuție;
b) pentru constituirea unei direcții este necesar un număr de minimum 20 posturi de execuție;
c) pentru constituirea unei direcții generale este necesar un număr de minimum 35 de posturi de execuție.
- Diminuarea ponderii funcțiilor publice de conducere în totalul funcțiilor la nivel ordonator principal de credite de la 12% la 8%;
- Limitarea funcțiilor de conducere la maxim 10% pentru celelalte categorii de personal bugetar;
- Reducerea posturilor din cabinetele demnitarilor din administrația locală (cele ale demnitarilor din administrația centrala au fost reduse deja prin OUG nr.34/2023) precum și cele din cabinetele conducătorilor autorităților/agențiilor/instituțiilor publice autonome, aflate în coordonarea/autoritatea/controlul Parlamentului României, potrivit stiripesurse.ro.