Operatorul de salubritate a fost notificat deja de către administratorul depozitului de la Stăuceni că, dacă de luni nu plătește și taxa de 80 de lei pentru depozitare, introdusă de la 1 ianuarie 2017, mașinile nu vor mai fi lăsate să descarce pe rampă.
Mai bine de două ore a durat ședința în care s-a discutat problematica deșeurilor. Primarul Cătălin Flutur a declarat că va fi făcută o scrisoare către Consiliul Județean, proprietarul depozitului de la Stăuceni, propunerea fiind să plătească Consiliul Județean această taxă către Diasil, societatea care administrează depozitul.
Practic, municipalitatea ar vira cei 80 de lei pentru fiecare tonă de deșeuri către Consiliul Județean, dar nu ar mai trebui să plătească TVA, așa cum ar fi dacă i-ar vira direct agentului economic care administrează depozitul.
"A fost o discuție informală privind taxa de mediu de 80 de lei care ar trebui introdusă atât în taxă, cât și în tarif. Suntem responsabili, dar problema este identică pentru absolut toate UAT-urile din țară. Am și niște colegi veniți de la Bârlad care au aceleași probleme și ne întrebăm cum acționăm ca să putem introduce cei 80 de lei în tarif. Trebuie să facem un proiect de Hotărâre de Consiliu Local, dar trebuie supus dezbaterii publice. Intenția noastră este să avem o discuție cu cei de la Consiliul Județean, proprietarii depozitului. Taxa poate să o plătească proprietarul sau operatorul, nouă ne-ar conveni să o plătească Consiliul Județean pentru că atunci nu ar mai fi purtătoare de TVA. Dar mai avem experiența că CJ nu a vrut să plătească nici taxa de 74 de lei pe care am fost obligati să o băgăm în tarif și i-a lăsat la operator și sunt purtători de TVA", a precizat Cătălin Flutur.
Primarul susține că, de când s-a deschis depozitul de la Stăuceni, au tot fost solicitați bani, dar activitatea de acolo nu se desfășoară așa cum ar trebui.
Edilul apreciază că taxa de salubritate plătită de populație și de agenții economici ar trebui să se majoreze cu aproximativ 2 lei, pentru a putea fi achitată această nouă taxă introdusă de la începutul anului.
"Foarte important este ca CJ să aibă o discuție cu operatorul care în loc să lucreze cu 40 de oameni lucrează cu doar 12 oameni, nu au dat drumul la banda de sortare a gunoiului și acolo sunt niște probleme dar știu să ceară numai bani. Le facem o scrisoare celor de la Consiliul Județean, vedem cât ar însemna în tarif, probabil undeva aproape de 2 lei ar însemna pentru fiecare agent economic sau persoană fizică, cam asta ar fi influența. Noi plătim Consiliului Județean din ceea ce adunăm din taxe și în acel moment nu mai plătim cu TVA. Ar fi o economie pentru că dacă plătesc direct agentului economic, adăugând TVA... Ne uitam pe fundamentarea tarifului făcută de cei de la Urban Serv să vedem dacă ar mai putea să scadă de undeva din fundamentare, să fie o influență de 1,5 lei", a specificat primarul.