Câștigătoarea licitației drumului Botoșani – Ștefănești , respectiv DN 29D, este coaliția de firme Autotehnorom SRL - SC OPR Asfelt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – SC Evalcons Tech SRL, între care prima conduce asocierea. Aceasta este singura ofertă depusă pentru contracul destinat modernizării celor 47 de kilometri de tronson, cu 55 de milioane de euro.
Licitația s-a deschis în luna iulie a acestui an, iar ministrul demis al Transporturilor a anunțat, joi seară, că oferta depusă a fost desemnată câștigătoare.
Societatea Comercială Autotehnorom SRL, cu sediul în județul Suceava, a fost înființată în 2005, ocupându-se până în 2012 de lucrări minore, fiind o societate relativ tânără pe piața locală și zonală a prestătorilor de servicii din domeniul lucrărilor de construcții.
Societatea Autotehnorom SRL a încheiat un număr de 15 contracte de execuție a unor lucrări de drumuri cu structură rutieră și două contracte de execuție lucrări de asfaltare a unor terenuri de sport, care au fost încheiate prin atribuire directă.
Majoritatea lucrărilor sunt efectuate în județul Suceava. Valoarea totală a celor 15 contracte încheiate este de peste 154 de milioane de lei, dintre care cea mai mare sumă încasată este de 59,8 de milioane de lei, pentru 20 de kilometri de drum național, prin CNAIDR.
În 2018, a avut o cifră de afaceri de 64,7 milioane de lei. Profitul înregistrat a finele anului trecut este de 2,404 de milioane de lei, în vreme ce datoriile acumulate în aceeași perioadă însumează peste 36 de milioane de lei, adică mai bine de jumătate din cifra de afaceri. Numărul mediu de angajați în 2018 este de 172 de persoane.
SC OPR Asfalt SRL este înființată în 2013, în Timișoara. În 2018, cifra sa de afaceri este puțin peste 4 milioane de lei. Profitul încasat anul trecut este de 258.562 de lei, în vreme ce datoriile cumulate în aceeași perioadă sunt de 1,37 milioane de lei. Firma a plătit, anul trecut, în medie, 10 angajați.
Obras Públicas y Regadíos SA și-a început activitatea în iulie 2004. Compania s-a născut cu vocație regională și sediul central în Castilla la Mancha, în Spania, pentru a-și extinde ulterior domeniul de aplicare în restul statului. Compania s-a specializat în proiecte de lucrări civile, având experiență în lucrări publice pentru irigații. Nu se cunosc date despre contractările avute în domeniul infrastructurii rutiere. Conform unui centralizator spaniol de date, compania a avut un singur contract considerabil, de 1,659 milioane de euro, adică 7,8 milioane de lei, în 2015.
SC Evalcons Tech SRL este o firmă din Bacău, înființată în 2010, specializată în consultanță pentru afaceri și management.
DN 29D Botoșani – Ștefănești:
Contractul are o valoare estimată de 208.458.958 lei, fără TVA și o durată de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Prin modernizarea DN 29D se urmărește stabilizarea elementelor drumului și înlăturarea pericolelor de alunecare; reducerea duratei de transport, creşterea siguranței și a confortului în trafic între Municipiul Botoșani și localitățile tranzitate de acest drum; dezvoltarea zonelor aflate pe traseu; reducerea costurilor de întreţinere şi de reparaţie a vehiculelor; îmbunătățirea condițiilor de mediu și atragerea forței de muncă locale în perioada realizării lucrărilor.
Traseul DN 29D începe în zona Municipiului Botoșani, la intersecția cu DN 29 (km 2+800) și se încheie în Orașul Ștefănești (km 48+146), la intersecția cu DN 24C.
Drumul Național 29D traversează localitățile Stăuceni, Victoria, Drislea, Trușești, Gurada și Cucuteni.
Una dintre concluziile care pot fi trase din cifrele de mai sus, este că asocierea de firme este cel puțin una dubioasă. Contractul pe care aceasta îl va semna pentru Botoșani - Ștefănești, are o valoare cu peste o treime mai mare decât toată suma celor 15 contracte ale firmei care o conduce.