Câte orașe din România au renunțat la tramvaie în ultimii 15 ani!

Entuziasmul oamenilor în anii 90 și prezenţa tramvaiului pe străzile municipiului au propulsat Botoşaniul, la acea vreme, printre municipiile cu ”ştaif" din România.

România avea 14 orașe cu transport prin tramvai, în anii 1990. Astăzi au mai rămas doar 10. În cinci orașe transportul cu tramvaiele a fost desființat, iar unul dintre orașe l-a reintrodus după 13 ani.

Brașovul a renunțat la tramvai în 2006, Constanța în 2008, Sibiu în 2011 și Botoșani în 2020. Reșița este singurul oraș care a adus din nou tramvaiul pe străzi, după 13 ani, arată un articol de pe Club Feroviar.

Dintre cele 10 orașe cu tramvaie, Ploieștiul stă cel mai rău, fiindcă nu a reușit să cumpere tramvaie noi, iar vârsta medie a parcului folosit în prezent este de aproape 50 de ani.

Directorul general al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag, a făcut o radiografie a transportului cu tramvaiul în orașele românești, la o conferință organizată de Club Feroviar. Neag este și președintele Uniunii Române de Transport Public (URTP). Rețeaua totală de linii de tramvai din România are în momentul de față 285 km cale dublă și 219 km cale simplă. Din total, 233 km sunt modernizați. Cât privește materialul rulant, pe șinele orașelor românești circulă în prezent 772 de tramvaie, dintre care 350 sunt noi.

În tramvaie noi s-au făcut investiții în valoare totală de trei miliarde de lei, sumă comparabilă cu cea investită în modernizarea liniilor – 3,1 miliarde de lei.

La Revoluție, a arătat Liviu Neag, erau 14 orașe cu tramvai în România. În cinci dintre acestea modul de transport urban pe șine a fost desființat: Constanța, Brașov, Reșița, Sibiu și Botoșani.

Primul tramvai la Botoșani

În urmă cu 34 de ani, pe 6 septembrie 1991, în Botoșani ieșea pe traseu primul tramvai din istoria orașului. Se punea în funcțiune primul tronson de cale de rulare, traseul 101: Luceafărul-Bariera Cătămărăști.

Botoșăneanii vedeau tramvaiele V3A, produse de Uzina de Reparații ”Atelierele Centrale” (URAC) București în anul 1978. În noiembrie 1993 a fost deschisă și porțiunea aferentă liniei 102: Primăverii (Capăt 1) – Bariera Cătămărăști.

Entuziasmul oamenilor la vremea respectivă şi prezenţa tramvaiului pe străzile municipiului au propulsat Botoşaniul printre municipiile cu ”ştaif" din România.



Tramvaiele au circulat neîntrerupt aproape 30 de ani, până pe 1 august 2020, când în municipiul Botoșani a fost pus în funcțiune transportul cu autobuze.

Pe 1 august 2020, într-o ”Scrisoare deschisă către botoşăneni”, reprezentanții Eltrans le transmiteau botoșănenilor să circule în ”condiţii de siguranţă şi confort cu noile autobuze puse în circulaţie pe ambele trasee, respectiv 101 si 102, până când viitoarele tramvaie, moderne şi silenţioase, achiziţionate de municipalitate cu fonduri europene, vor începe să circule pe linii noi, cu staţii noi, asigurându-vă dumneavoastră, călătorilor, tot confortul specific unui transport în comun eficient, comod şi ecologic”.

Astăzi, municipiul Botoșani a renunțat la transportul cu tramvaiul, administrația orașului fiind aproape de a desființa definitiv și ultimele linii de rulare.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Au sau nu voie profesorii să confiște telefoanele elevilor? Au si câte două la ei: "Culmea, părinţii știu"!

Tuesday, 1 April 2025

Controversa telefoanelor mobile la școală continuă. Austria a anunțat că va interzice definitiv telefoanele mobile și ceasurile inteligente în toate unitățile de învățămân...

Botoșănean depistat băut la volan, polițiștii l-au scos din trafic!

Tuesday, 1 April 2025

La data de 31 martie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul de Ordine Publică au identificat în municipiul Botoșani, un autoturism condus de un bărbat, ...

Ce sunt tichetele de 15 lei de la stat și cum pot fi folosite pentru a „răsplăti” treburile casnice!

Tuesday, 1 April 2025

În cadrul celei mai recente ediții a Interviurilor DC News, ministra Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Simona Bucura-Oprescu, a răspuns celor mai importante într...