Botoșănean cu 75 de facturi restante, dat în judecată de Nova Apaserv!

Câte facturi restante aţi avut la un serviciu de utilităţi? Două, trei, cel mult patru? V-aţi temut că rămâneţi fără acea utilitate? Aţi împrumutat bani şi aţi plătit-o? Câţiva botoşăneni nu au nicio teamă în privinţa asta, deşi au adunat zeci de facturi restante.

Botoșănean cu 75 de facturi restante, dat în judecată de Nova Apaserv!

   FOTO: Ştiri.Botoşani.Ro

De câţiva ani de zile, conducerea Nova Apaserv (în condiţiile în care actualul manager, Ady Petruşcă, face parte din fosta echipă de conducere) a tot încercat să ridice factura la apă pe scara obligaţiilor financiare achitate lunar, aşa cum sunt facturile la energie, gaz sau cele la cablu. Cu scandal, cu lacrimi, cu buldozerul pentru debranşări, s-a reuşit, într-o oarecare măsură.

Dar tot au mai rămas unii clienţi ai operatorului de apă care se încăpăţânează să nu plătească debitele, chiar dacă sunt valoroase. Aşa s-a ajuns în situaţia în care Nova Apaserv să fi deschis două acţiuni în instanţă şi să o pregătească pe a treia pentru un client de pe strada Hatman Arbore, care a adunat 75 de facturi neplătite, în valoare de 23.789 de lei. Nu o spunem noi, ci Cristian Romanovschi, directorul comercial al operatorului de apă. Cu o datorie asemănătoare se "mândreşte" un client de pe Aleea Parcul Tineretului, cu datorii de 21.559 de lei.

"Primii 358 de datornici au în total datorii de 2.705.000 de lei. Altfel spus, 1% din clienţi deţine 25% din restanţe. Toţi au câte 2- 3 dosare deschise în instanţă şi am ajuns cu dosarele undeva la un interval de un an, nu-i mai lăsăm cum îi lăsam înainte la un interval de trei ani", spune Cristian Romanovschi.

Şi dacă tot vorbim de dosare, de la începutul activităţii Nova Apaserv, la 1 octombrie 2010, pe rolul instanţelor au fost depuse 5.868 de dosare prin care operatorul de apă cere de la clienţi plata debitelor restante. Vorbim de ceva mai mult de două mii de clienţi, ale căror datorii au ajuns la 7.085.636 de lei.

"Până acum, în urma proceselor, am încasat 2.578.466 de lei şi avem un sold de 3.982.189. Penalităţile înseamnă 1.358.051 iar diferenţa apare din faptul că, dacă în timpul procesului vine un client şi spune că nu a consumat atâta, se face regularizare şi atunci scade valoarea debitului. Valoarea cerută este prima valoare, aşa cum ne apare nouă în baza de date", spune directorul comercial al Nova Apaserv.

Numai în 2016, Nova Apaserv a depus la instanţă 1.394 de dosare pentru un debit ce totalizează 1.882.267 de lei.

"Până acum, am încasat 343.216 lei şi mai avem în sold 1.442.416 de lei. Ceea ce este îmbucurător este că pentru prima dată de când s-a înfiinţat Nova Apaserv a scăzut soldul cu 7% ceea ce pentru mine este foarte mult, iar asta este, cred, rezultatul dosarelor deschise în instanţă pentru recuperarea debitelor. Din acest sold, foarte important este faptul că mi-a scăzut valoarea penalităţilor. Ce înseamnă asta? Că facturile nu mai sunt atât de vechi şi că a scăzut durata de recuperare a creanţelor", susţine Cristian Romanovschi.

Potrivit oficialului, şi cu chiriaşii statului situaţia s-a mai reglementat în ultima perioadă deoarece Locativa prelungeşte contractele de chirie anual doar în absenţa debitelor. În schimb, acolo unde există posibilitatea iar numărul facturilor este mare, se trece la debranşare şi la mutarea contoarelor de pe proprietatea clientului Nova Apaserv pe domeniul public.

 

Spune-ne opinia ta