Lucrările la Drumul Strategic avansează într-un ritm rapid, constructorii angajându-se să termine lucrarea înainte de termenul prevăzut în contract, se arată într-un comunicat emis miercuri de Consiliul Județean (CJ).
Potrivit sursei citate, în aceste zile se toarnă primul strat de asfalt pe sectorul V din Lotul 1 al Drumului Strategic, Mihălășeni – Brăteni (Dobârceni) – Dângeni, în lungime de aproximativ 10 kilometri.
„Rezolvăm una dintre marile probleme de infrastructură din această parte a județului. Sectorul de drum din DJ 294 care a fost prins în Drumul Strategic, Mihălășeni – Brăteni (Dobârceni) – Dângeni, va fi în întregime asfaltat în această săptămână, iar până la sărbătorile pascale, constructorul va începe lucrările la rigole carosabile și șanțuri. În paralel, se va turna primul strat de asfalt și în satul Rediu (comuna Răuseni), în zona care era afectată de alunecări de teren”, a declarat Doina Federovici, președintele CJ Botoșani.
Din discuțiile purtate cu reprezentanții constructorului, Danlin XXL, a reieșit că sunt șanse reale ca acest lot al Drumului Strategic să fie finalizat și recepționat în această vară.
„Avem parte de un constructor foarte serios, care a înțeles importanța acestui proiect pentru botoșăneni și care a lucrat bine și repede. Avem încredere că lucrurile vor avansa foarte rapid și pe celelalte două loturi, astfel încât, la finalul anului, când tragem linia, să fim cât mai aproape de finalizarea acestui proiect major al Consiliului Județean”, a declarat Dorin Birta, vicepreședinte al CJ Botoșani.
Stadiul fizic de realizare a Lotului 1 din Drumul Strategic se apropie de 70%, graficul de lucrări asumat de constructor fiind devansat cu 25%, se mai menționează în comunicat.
Pe Lotul 3, Blândești – Sulița – Lunca – Todireni, se lucrează la accesele pe proprietăți în Blândești, la accese și trotuare în Sulița și Lunca, iar în Todireni se pregătește stratul de fundare pentru ca în cel mai scurt timp să se pună balastul stabilizat. Angajamentul constructorului, sub rezerva vremii și a vremurilor, este ca până la sărbătorile pascale să se toarne și primul strat de asfalt în zonă. De asemenea, pe acest sector se lucrează și la șanțurile betonate, rigole și podețe.
Pe Lotul 2, constructorul finalizează lucrările la structura drumului pe întreaga lungime de peste 51 de kilometri, urmând ca, în cel mai scurt timp, să se treacă la turnarea balastului stabilizat și imediat la primul strat de asfalt.