Pe 29 ianuarie consilierii județeni din Botoșani se întrunesc în ședința ordinară aferentă lunii în curs.
Ordinea de zi cuprinde mai multe proiecte, printre care și validarea membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP), plus stabilirea indemnizației de ședință și a secretariatului executiv.
Astfel, președinte ATOP în acest mandat este Mircea Eugen Graur, consilier județean, iar din cadrul autorității fac parte în calitate de membri:
- 2. Buciuleac Iulian-Boby - consilier judeţean – membru;
- Gireadă Ionuț - consilier judeţean – membru;
- Hrimiuc Galia - consilier judeţean – membru;
- Vîzdoagă Mioara-Paula - consilier judeţean – membru;
- Zvîncă Sergiu - consilier judeţean – membru;
- Aiftincă Ionela - reprezentant al comunităţii – membru;
- Dumitriu Alexandru - reprezentant al comunităţii – membru;
- Fetcu Elena-Daniela - reprezentant al comunităţii – membru;
- Roman Constantin - reprezentant al Corpului Naţional al Poliţiştilor – membru;
- Cojocariu-Berențan Elena-Paula - subprefect al judeţului Botoşani – membru;
- Costîn Tudor - Şeful Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani – membru;
- Muraru Dan-Decebal – inspector șef în cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență
- „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani – membru;
- Boariu Cristian-Iulian – inspector șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani –
- membru;
- Deleanu Lucian – director executiv al Poliției Locale Botoșani – membru;
- Dănilă Ioan-Corneliu - șeful Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Botoșani –
- membru.
Pentru a face parte din secretariatul executiv al ATOP au fost propuse Maria Dughilă – inspector în cadrul Direcției Juridice, Administrație Publică Locală, și Angelica Siminiceanu – inspector în cadrul Direcției Juridice, Administrație Publică Locală.
Aceste propuneri trebuie să treacă de votul consilierilor județeni.
Autoritatea teritorială de ordine publică este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care se constituie şi funcţionează pe lângă Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv pe lângă fiecare consiliu judeţean, şi care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a autorităţii teritoriale de ordine publică aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 787/2002, în scopul asigurării bunei desfăşurări şi sporirii eficienţei serviciului poliţienesc din unitatea administrativ-teritorială în care funcţionează.
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică este constituită din şeful inspectoratului de poliţie judeţean, un reprezentant al Corpului Naţional al Poliţiştilor, subprefect, 6 consilieri desemnaţi de consiliul judeţean, 3 reprezentanţi ai comunităţii, desemnaţi de preşedintele consiliului judeţean, șeful Inspectoratului de Jandarmi Județean, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență Județean, şeful serviciului teritorial al Poliţiei de Frontieră Române și șeful Poliției Locale din municipiul reședință de județ.