Oamenii s-au speriat în miez de noapte, când din televizoarele lor a început să iasă fum, iar becurile aprinse în locuinţe au pocnit.
Am auzit o bubuitură, toate becurile s-au spart. S-a ars pompa de la centrală şi ceva aparatură electrocasnică. În sat e grozav, s-au întâmplat mai multe nenorociria spus preotul Vartolomeu Bordei de la Mănăstirea Sf. Treime din Eşanca.
Am fost la Uzină, dar angajaţii E.ON erau plecaţi la o vizită medicală. Am înţeles că ar fi fost o tensiune prea mare în reţea. Am reuşit să scot mai repede un televizor din priză, dar până să ajung la al doilea a ieşit din el un nor gros de fum, ne-a mărturisit şi Ciprian Ştefănică.
Familia Păduraru a fost inspirată şi a scos televizorul din priză, în schimb receiverul TV şi combina frigorifică din locuinţa lor nu au scăpat.
Contactaţi de Darabaneni.ro, E.ON Moldova Distribuţie S.A. a emis următorul comunicat de presă, trimis publicaţiei online a oraşului Darabani de Corneliu Zaiţ, specialist senior Comunicare Externă din cadrul companiei de electricitate:
În dimineaţa zilei de 2 februarie a.c., în jurul orei 01.00 a avut loc o avarie în reţeaua de joasă tensiune din localitatea Eşanca, judeţul Botoşani, avarie ce a fost remediată câteva ore mai târziu. Despăgubirile pentru aparatura electrocasnică deteriorată se acordă în condiţiile stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Aceste condiţii se regăsesc şi în contractele de furnizare a energiei electrice. Astfel, potrivit prevederilor legale, consumatorii casnici vor fi despăgubiţi pentru cazurile de deteriorare a receptoarelor electrocasnice doar dacă acestea au fost cauzate de funcţionarea necorespunzătoare a reţelei electrice de distribuţie, iar aceste cauze pot fi atribuite exclusiv distribuitorului de energie electrică. Excepţie fac receptoarele electrocasnice de tipul lămpilor electrice şi receptoarelor electrotermice, care nu fac obiectul acestor despăgubiri. Consumatorii care consideră că au fost afectaţi în urma unor incidente în reţelele electrice de distribuţie prin defectarea aparaturii electrocasnice, trebuie să anunţe în scris furnizorul de energie electrică în termen de 5 zile lucrătoare de la data producerii incidentului sau de la data luării la cunoştinţă a incidentului.
Din păcate, locuitorii din Eşanca trebuie să parcurgă cel puţin 40 de km pentru a depune cererile de despăgubire la Dorohoi, a doua variantă fiind Botoşani, deoarece la punctul de lucru E.ON din Darabani nu există un serviciu specializat în acest sens.
Sursa: Darabaneni.ro