Evaluation du transfert de la formation continue des enseignants en Europe, nr. Proiect LLP-LdV/VETPRO/2012/RO/010, aprobat pentru finanÅ£are în cadrul rundei 2012.
Acest proiect este iniÈ›iat în colaborare cu Generalitat de Catalunya, din Barcelona, Spania, în cadrul programului Sectorial Leonardo da Vinci, Programul de Invățare pe Tot Parcursul VieÈ›ii, fiind finanÈ›at cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.
Grantul acordat va fi de 19.900 de Euro.
Proiectul se va desfășura în anul È™colar 2012-2013 È™i este realizat ca urmare a vizitei de studiu din cadrul Programului Transversal – AcÈ›iunea cheie 1.1. cu titlul
Formarea continuă a cadrelor didactice, în cadrul căreia s-au evidenÈ›iat mai multe exemple de bune practici în ceea ce priveÈ™te transferul competenÈ›elor dobândite în cadrul cursurilor de formare urmate de cadrele didactice.
Se va realiza un schimb de experiență de către 10 inspectori È™colari de la Inspectoratul Åžcolar JudeÈ›ean BotoÈ™ani, în luna mai 2013; aceÈ™tia vor asista, timp de o săptămână, la expuneri, vor participa la dezbateri È™i ateliere de lucru, în centre de resurse, centre de formare È™i unități È™colare din Barcelona.
Obiectivul principal al proiectului este identificarea È™i adaptarea, împreună cu reprezentanÈ›ii organizaÈ›iei de primire, de metodologii È™i instrumente care să permită evaluarea schimbărilor care au loc într-o unitate de învățământ, a impactului asupra È™colii È™i asupra elevilor în urma participării cadrelor didactice la cursuri de formare continuă.
Tematica formării continue a cadrelor didactice este abordată dintr-o altă perspectivă: evaluarea post-curs (ce se întâmplă după participarea la un curs de formare, care sunt efectele, cum sunt măsurate acestea) È™i dezvoltarea de competenÈ›e/lărgirea ariei de competenÈ›e a formatorilor.
Este o perspectivă nouă în România È™i chiar în unele țări europene. In condiÈ›iile în care în prezent, în România, cadrele didactice participă la numeroase cursuri de formare (inclusiv prin POSDRU), este necesară o monitorizare a aplicării, a transferului de cunoÈ™tinÈ›e È™i de competenÈ›e dobândite anterior.
Cum se poate realiza această evaluare, prin ce metode, cine o face, în ce mod se reflectă asupra demersului didactic dar È™i asupra carierei profesionale a cadrelor didactice? Iată întrebări la care încercăm să găsim un răspuns adecvat.
Prin derularea acestui proiect ne dorim È™i stabilirea de noi parteneriate cu instituÈ›ia de primire È™i cu unități È™colare, promovarea cooperării penru asigurarea calității în ceea ce priveÈ™te educaÈ›ia È™i formarea profesională.
In perioada următoare se va realiza selecÈ›ia celor 10 participanÈ›i, dar È™i pregătirea acestora în vederea participării la mobilitate (se va realiza o pregătire pedagogică, lingvistică È™i culturală).
Comunicat de presa ISJ Botosani