Joi, Tribunalul BotoÅŸani a admis cererea debitorului Uvertura Mall privind deschiderea procedurii generale de insolvenţă. InstanÅ£a a desemnat în calitate de administrator judiciar provizoriu pe Management Reorganizare Lichidare IaÅŸi SPRL– Filiala Suceava ÅŸi a dispus ca administratorul judiciar să anmunÅ£e deschiderea procedurii de insolvenţă debitorului, creditorilor menÅ£ionaÅ£i în lista depusă de debitor ÅŸi Oficiului Registrului ComerÅ£ului. Decizia instanÅ£ei falimente a Tribunalului poate fi atacată cu apel.
ReprezentanÅ£ii Uvertura Mall nu au dorit să comenteze solicitarea de intrare în insolvenţă, urmând ca în zilele următoare să revină cu precizări.
Doru Liahu, preÅŸedintele filialei BotoÅŸani a Uniunii NaÅ£ionale a Practicienilor în Insolvenţă din România (UNPIR), crede că Uvertura Mall a ajuns la această situaÅ£ie pentru că nu reuÅŸea să mai facă faţă debitelor, dar ÅŸi a costurilor necesare întreÅ£inerii clădirii din centrul oraÅŸului, în condiÅ£iile în care în Mall există ÅŸi spaÅ£ii neocupate.
În contextul intrării în insolvenţă ÅŸi a Doly-Com, Doru Liahu crede că motivaÅ£iile de intrare în insolvenţă sunt diferite.
Dacă la Uvertura probabil vorbim de neputinÅ£a de a face faţă datoriilor, la Doly- Com este vorba de acea mare datorie către ANAF. Nu cred însă că peisajul economic va fi afectat, din moment ce insolvenÅ£ele au scăzut la jumătate, declară preÅŸedintele UNPIR BotoÅŸani.