UTIL - MFP a elaborat normele de raportare contabila anuala la 31 decembrie 2009!

Ministerul Finantelor Publice(MFP) a elaborat normele pentru aprobarea Sistemului de raportare anuala la 31 decembrie 2009, prin care se reglementeaza continutul de informatii cuprinse in raportarea contabila anuala, care se depune la unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Legea contabilitatii prevede la art. 28 faptul ca societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii acestora, in conditiile legii.

MFP poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale ANAFa situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar.

In vederea asigurarii unui continut unitar de informatii si pentru facilitarea intocmirii raportarii anuale, formularele care constituie Sistemul de raportare anuala la 31 decembrie 2009 cuprind informatii care se regasesc in situatiile financiare anuale, intocmite potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

Persoanele juridice care organizeaza contabilitatea in partida dubla trebuie sa publice, potrivit prevederilor legale, situatiile financiare anuale. Fac obiectul publicarii situatiile financiare anuale, raportul administratorilor si raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz. Aceste prevederi se aplica si sucursalelor inregistrate in Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si societatilor-mama care intocmesc situatii financiare anuale consolidate.

In scopul intocmirii raportarilor anuale, entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, efectueaza evaluarea elementelor monetare in valuta si a celor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, cu reflectarea in contabilitate

Totodata, in termen de 15 zile de la terminarea lichidarii societatilor comerciale, lichidatorii trebuie sa depuna la unitatile teritoriale ale ANAF situatia financiara finala. Pe perioada lichidarii, societatile comerciale aflate in lichidare nu intocmesc raportari anuale la 31 decembrie 2009, urmand sa depuna in acest sens la unitatile teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

Raportarile anuale la 31 decembrie 2009 sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand: numele si prenumele persoanei care le-a intocmit, inscrise in clar, calitatea acesteia (directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii, persoanaautorizata potrivit legii, membra a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania) si numarul de inregistrare in organismul profesional, daca este cazul.

Prin alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie se intelege orice persoana angajata, potrivit legii, care indeplineste conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr.82/1991.

Societatile comerciale vor completa formularele de raportare anuala, folosind planul de conturi aplicabil fiecarei categorii, conform reglementarilor contabile in vigoare.

Formularele care sunt cuprinse in raportarile anuale la 31 decembrie 2009, cu exceptia formularului "Date informative" (cod 30) si a formularului "Situatia activelor imobilizate" (cod 40), sunt cele prevazute de reglementarile contabile aplicabile fiecarei categorii de entitati, fiind parte componenta a situatiilor financiare anuale intocmite potrivit acelor reglementari contabile.


Ordinul intra in vigoare incepand cu raportarea anuala la 31 decembrie 2009.

Termenele pentru intocmirea situatiilor financiare anuale sunt urmatoarele:
a) pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar;
b) pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 din Legea Contabiliatii, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

 

 


Articol complet pe Avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Votați oamenii care au un plan real de dezvoltare a Botoșaniului!”

Thursday, 28 November 2024

„Oameni care știu exact ce proiecte să demareze pentru a transforma potențialul nostru agricol într-un adevărat motor de dezvoltare economică și nu numai. Echipa Valeriu Iftime (E...

Doina Federovici: Cooperarea internațională, cheia atragerii fondurilor pentru dezvoltarea județului (foto)

Thursday, 28 November 2024

„Echipa PSD a pus pe primul plan dezvoltarea județului și promovarea acestuia la nivel european. Ceea ce am făcut în ultimii patru ani a fost doar începutul unui drum care trebuie...

Vești bune pentru botoșănenii cu pensii mai mici de 2000 de lei: Medicamente compensate în proporție de 90%!

Thursday, 28 November 2024

După recalculare, plafonul de pensie minimă pentru care se acordă medicamente compensate cu 90% a crescut de la 1.830 lei la 2.020 lei, scrie realitatea.net. Programul guvernamental e activ din ...