Un nou raport privind cazul primarului decedat la spitalul din Săveni: nereguli GRAVE găsite de anchetatori

Corpul de control al președintelui Consiliului Județean Botoșani a finalizat raportul privind situația de la Secția Exterioară Săveni a Spitalului Mavromati, după ce, la începutul lunii iulie, primarul de la Vorniceni a murit pe scările unității medicale. Printre rezultatele publicate, se precizează că, într-o unitate medicală în care activitatea este normată pentru 6 medici, activează doar 2 medici care nu pot desfășura un act medical optim.
 
Referitor la decesul pacientului din data de 4 iulie a acestui an, în raport de menționează că în ziua respectivă în spital nu era niciun medic, linia de gardă fiind suspendată. Asta în ciuda faptului că Regulamentul care reglementează activitatea din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar prevede obligativitatea continuității asistenței medicale prin serviciul de gardă.
 
Privind situația creată, reprezentanții Spitalului Mavromati au motivat că, începând cu anul 2018, mai mulți medici de la Secția Exterioară Săveni au ieșit la pensie, însă fără a se face din timp demersuri pentru ocuparea posturilor rămase vacante.
 
Cu privire la conduita celor două asistente medicale care au oferit asistență primarului de la Vorniceni, raportul Corpului de Control își declină competența către Colegiul Medicilor din România, Colegiul Farmaciștilor din România sau Ordinul Asistenților Medicali din România.
 
În documentul întocmit de către Corpul de Control al președintelui Consiliului Județean Botoșani se menționează și faptul că, în caz de necesitate, există apelul la 112 în caz de urgență pentru prezentarea unui echipaj de ambulanță sau SMURD.
 
Recomandările care încheie Raportul Corpului de Control fac referire la demersurile pe care managerul și directorul medical din cadrul Spitalului Județean Mavromati trebuie să le facă pentru încadrarea de personal pe toate posturile vacante din structura Secției Exterioare Săveni pentru a acoperi deficitul de personal.
 
De asemenea, planificarea concediilor de odihnă se va aproba astfel încât acestea să nu se suprapună acolo unde există deficit de personal.
 
Consiliul Județean, în calitate de autoritate publică locală, a solicitat un raport privind realizarea demersurilor și măsurilor dispuse pentru îmbunătățirea serviciilor medicale, măsuri ce urmează a fi întreprinse la nivelul conducerii Spitalului Mavromati pentru a nu se mai repeta suspendarea liniilor de gardă la Secția Exterioară Săveni.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Peste 300 de locuri de muncă în 13 țări europene, anunță AJOFM Botoșani!

astăzi, 17:00

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 331 locuri de muncă vacante, după cum urmează: Austria – 8 locuri de muncă vacante pentru...

Ministrul Cseke Attila: Câți oameni vor pleca din administrația locală și centrală!

astăzi, 15:51

Ministerul Dezvoltării a modificat proiectul de lege privind reforma administrației publice centrale și locale, care prevede acum reducerea cu 25% a numărului de posturi din primării, față de 2...

Căsătorie cu bucluc la Botoșani: Miri întorși din drum cu tot cu alai pentru că… ”a picat sistemul”!

astăzi, 15:05

O poveste care, dacă nu ar fi adevărată, ar fi probabil subiectul unui spectacol din teatrul absurdului. Despre cum ”a stricat” digitalizarea unul din cele mai fericite evenimente din...