"De luni 26 octombrie 2015, persoanele cu dizabilităţi de auz ÅŸi/sau vorbire vor avea posibilitatea apelării Serviciului de urgenţă prin SMS la numărul 113, potrivit prevederilor Legii 132/2015. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112, potrivit informaÅ£iilor ce vor fi publicate pe website-ul www.112.ro. Accesarea site-ului va fi posibilă începând cu data de 26.10.2015, ora 13", se arată într-un comunicat postat pe site-ul www.112.ro, conform Digi24.
Persoanele care doresc să se înscrie în baza de date a Serviciului 112 pot consulta aici lista documentelor necesare È™i modalitatea de trimitere a acestora.
Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă
1. În cazul în care aveÅ£i o urgenţă, sunaÅ£i imediat la numărul 112;
2. Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniÅ£ia un dialog cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veÅ£i fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz ÅŸi/sau vorbire;
3. Veţi primi imediat un SMS cu textul:
Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului;
4. VeÅ£i răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenÅ£a ÅŸi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeÅ£ul. Este indicat să nu folosiÅ£i semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea;
5. După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primiÅ£i mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. RăspundeÅ£i scurt ÅŸi cât se poate de exact;
6. Operatorul 112 va transmite datele obÅ£inute de la dumneavoastră agenÅ£iilor de intervenÅ£ie (PoliÅ£ie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenÅ£a pe care o aveÅ£i.
