"De luni 26 octombrie 2015, persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire vor avea posibilitatea apelării Serviciului de urgenţă prin SMS la numărul 113, potrivit prevederilor Legii 132/2015. Pentru a putea utiliza acest număr este obligatorie înscrierea în baza de date a Serviciului 112, potrivit informaţiilor ce vor fi publicate pe website-ul www.112.ro. Accesarea site-ului va fi posibilă începând cu data de 26.10.2015, ora 13", se arată într-un comunicat postat pe site-ul www.112.ro, conform Digi24.
Persoanele care doresc să se înscrie în baza de date a Serviciului 112 pot consulta aici lista documentelor necesare și modalitatea de trimitere a acestora.
Modalitatea de apelare prin SMS a Serviciului de urgenţă
1. În cazul în care aveţi o urgenţă, sunaţi imediat la numărul 112;
2. Operatorul 112 vă va răspunde, însă nu va iniţia un dialog cu dumneavoastră, ci va închide apelul, fiindcă veţi fi identificat automat de către sistem ca fiind o persoană cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire;
3. Veţi primi imediat un SMS cu textul:
Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului;
4. Veţi răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa, inclusiv judeţul. Este indicat să nu folosiţi semne diacritice, dacă telefonul dumneavoastră nu este setat în acest mod, pentru a urgenta transmiterea;
5. După transmiterea SMS-ului este posibil să mai primiţi mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare. Răspundeţi scurt şi cât se poate de exact;
6. Operatorul 112 va transmite datele obţinute de la dumneavoastră agenţiilor de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri) care vă vor ajuta în urgenţa pe care o aveţi.