Ultima zi pentru plata impozitelor locale pe cladiri, terenuri si mijloace de transport

Astazi este ultima zi pentru plata primei rate a impozitelor si taxelor locale pe cladiri, terenuri si mijloace de transport.

Potrivit Codului fiscal, impozitele si taxele pe cladiri si terenuri si impozitul pe mijloacele de transport, datorate la bugetele locale, se platesc anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.

Consiliul local Botosani acorda o bonificatie de 10%, pentru plata cu anticipatie a impozitelor, datorate pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie.

Impozitul pe cladiri

In cazul persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabila a cladirii, stabilita conform Codului fiscal.

Valoarea impozabila a cladirii se reduce in functie de anul terminarii acesteia, cu 20%, pentru cladirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta si cu 10%, pentru cladirea care are o vechime cuprinsa intre 30 de ani si 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinta.

In cazul cladirii utilizate ca locuinta, a carei suprafata construita depaseste 150 de metri patrati, valoarea impozabila a acesteia, se majoreaza cu cate 5% pentru fiecare 50 metri patrati sau fractiune din acestia.

Daca o persoana fizica are in proprietate doua sau mai multe cladiri utilizate ca locuinta, care nu sunt inchiriate unei alte persoane, impozitul pe cladiri se majoreaza dupa cum urmeaza:

a) cu 15% pentru prima cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;

b) cu 50% pentru cea de-a doua cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;

c) cu 75% pentru cea de-a treia cladire in afara celei de la adresa de domiciliu;

d) cu 100% pentru cea de-a patra cladire si urmatoarele in afara celei de la adresa de domiciliu.

Majorarea impozitului pe cladiri, in functie de numarul acestora, nu se aplica in cazul persoanele fizice care detin in proprietate cladiri dobandite prin succesiune legala.

In cazul persoanelor juridice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a cladirii.

Cota de impozit se stabileste prin hotarare a consiliului local si poate fi cuprinsa intre 0,25% si 1,50% inclusiv.

Impozitul pe teren

Conform Codului fiscal, impozitul pe teren se stabileste luand in calcul numarul de metri patrati de teren, rangul localitatii in care este amplasat terenul si zona si/sau categoria de folosinta a terenului, conform incadrarii facute de consiliul local.

Impozitul pe mijloacele de transport

Impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza in functie de tipul acestora, capacitate cilindrica sau masa totala autorizata.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Proiect depus în Parlament: Fără închisoare pentru deținerea de droguri pentru consum propriu! Ce părere aveți?

astăzi, 20:04

Un proiect de lege depus la Senat de Victoria Stoiciu propune dezincriminarea deținerii de droguri pentru consum propriu. Fapta ar urma să fie sancționată cu amendă contravențională, în t...

Durere fără margini: Cosmin, adolescentul care a mobilizat o întreagă comunitate, s-a stins pe patul de spital!

astăzi, 18:38

La doar 17 ani, Cosmin a suportat chinul trupesc, după ce a fost diagnosticat cu o boală nemiloasă. Acum, familia trăiește durerea cruntă a pierderii unui copil aflat în floarea vieții. ...

Aproape 16.300 de locuri de muncă, disponibile la Bursa pentru absolvenți. Când se organizează la Botoșani!

astăzi, 17:35

Aproape 16.300 de locuri de muncă sunt disponibile la Bursa locurilor de muncă pentru absolvenți, organizată de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Evenimentul se va de...