ŢEAPĂ! Mai mulţi botoşăneni s-au trezit mari câştigători de premii la nişte concursuri- fantomă! FOTO

Cu două săptămâni înaintea Crăciunului, pe reţelele de socializare au început să circule tot felul de aşa-numite "concursuri" al căror singur scop este colectarea de informaţii personale despre cei care au curiozitatea să participe la respectivele concursuri.

Joi, de exemplu, pe Facebook, au circulat trei astfel de concursuri. Unul făcea referire la câştigarea unui coş de cumpărături în valoare de 800 de lei, a unui Ipod sau a unui smartphone, toate oferite de trei hipermarketuri (două dintre ele având filiale chiar în Botoşani). Astfel, indicaţiile arătau că oricare deţinător al unui cont pe Facebook putea intra în concurs avea dreptul la trei clickuri ce echivalau cu trei rotiri ale premiilor puse în joc (similar slot-machine-urilor), cel de-al trei click fiind câştigător.

Urma pasul doi, şi anume postarea pe contul propriu de Facebook a linkului de concurs cu menţiunea "Mulţumesc pentru premiu", după care câştigătorul trebuia să împrăştie linkul de concurs în cinci grupuri şi mesajul: "Hei, marile branduri din Romania sărbătoresc Crăciunul prin oferirea de vouchere în valoare de 800 lei, smartphone-uri și alte gadget-uri! Am câștigat un voucher care poate fi folosit in orice supermarket! Grăbește-te! http://sarbatorifericite2015.com/", apoi să-şi lase datele personale: nume şi prenume, adresa de mail, adresa de domiciliu.
 
Ei, aici lucrurile se încurcau pentru că după completarea câmpurilor obligatorii, site-ul respectiv părea că se blochează, astfel că amatorul de câştiguri era obligat să renunţe.

Celelalte două ar fi aparţinut unor producători de ţigări ce ofereau câte un cartuş cu ţigări, în acelaşi sistem ca şi concursul celor trei hipermarketuri- cu distribuirea linkului de concurs în grupuri sau către prieteni. Culmea, ambele concursuri ale câror câştiguri constau în ţgări păstrau şi aparenţa de legalitate şi arătau că fumatul este dăunător sănătăţii şi că ar fi mai potrivit ca fumătorii, chiar şi cei care intrau în concurs, să renunţe la acest viciu.

"Concursul- fantomă" a stârnit în scurt timp şi reacţii, reprezentanţii unui hipermarket transmiţând, prin intermediul unui comunicat de presă că va lua măsuri împotriva celor care s-au folosit de sigla lanţului de unităţi de alimentaţie pentru a păcăli.

"Va informam ca Auchan Romania nu are nicio legatura cu acest concurs, nu este organizatorul concursului care este in acest moment in mediul online, nu sprijina acest concurs si nici nu acorda vouchere de castig in cadrul acestui concurs. Va informam ca sigla Auchan este utilizata in mod nelegitim si depunem toata diligenta unor masuri rapide pentru a determina incetarea acestei utilizari.", se arată în comunicatul hipermarketului. 

Reporterii Ştiri.Botoşani.Ro au solicitat puncte de vedere şi de la reprezentanţii Kaufland şi Carrefour şi de îndată ce le vom primi, le vom face publice.

Printre păcăliţi au fost şi botoşăneni care după ce au urmat toţi paşii, s-au trezit că de fapt totul a fost o mare păcăleală. "Mă şi gândeam cum a dat norocul peste mine. Mi-am dat seama că e ceva în neregulă atunci când mi s-au cerut date personale de tipul adresei poştale, destul de ciudat de altfel. De regulă se solicită adresa de domiciliu sau cea de livrare", explică unul dintre păcăliţi. 









 

 

Spune-ne opinia ta