Tabloul de Picasso pe care o româncă stabilită în Olanda a anunţat că l-a găsit într-o pădure din judeţul Tulcea după ce a primit indicii printr-o scrisoare anonimă a fost o farsă pusă la punct de doi producători de teatru din Belgia care s-au inspirat dintr-o piesă de teatru lanstă joi la Anvers, conform televiziunii olandeze de stat, citate de Digi24.
Producătorii de teatru belgieni au îngropat la sfârşitul lunii o copie a picturii "Cap de Arlechin" în apropiere de Tulcea, apoi au trimis scrisori anonime în care anunţau unde este o pictură celebră, furată împreună cu alte capodopere acum şapte ani de hoţi români de la Muzeul Kunsthal din Rotterdam.
Scrisorile au ajuns la trei adrese din Olanda şi trei din România, dar numai românca şi un prieten de-al ei se pare că au căzut în plasă.
Românca, Mira Feticu, care a scris şi o carte despre jaful pus la cale de banda de hoţi români, Tascha, a venit în ţară împreună cu un prieten, a urmat instrucţiunile, şi a dezgropat pictura.
Ea a declarat la Digi 24 că nu s-a simţit păcălită şi crede că şi-a făcut datoria,
Cei care au pus la cale gluma şi-au anunţat printr-un e-mail victimele şi au povestit că farsa este inspirată din piesa de teatru "Copia adevărată" care a avut premiera joi la Anvers. În scenariu, personajul principal este un falsificator de tablouri, arata News.ro.
Mira Feticu a anunţat sâmbătă că găsit unul dintre tablourile furate în 2012 din Muzeul Kunsthal din Rotterdam după ce în urmă cu zece zile a primit o scrisoare care conţinea date despre locul în care este ascunsă lucrarea, conform presei olandeze. Ea a relatat că a găsit pânza, care pare a fi „Cap de arlechin” a lui Picasso, şi că a predat-o Ambasadei Olandei la Bucureşti.
Autorităţile române au anunţat că o echipă formată din procurori DIICOT şi poliţişti ai Direcţiei de Investigaţii Criminale - I.G.P.R face cercetări după ce două persoane s-au prezentat la Ambasada Olandei cu un tablou despre care au afirmat că l-au găsit îngropat, în judeţul Tulcea, în urma indicaţiilor primite printr-o scrisoare anonimă. De asemenea, tabloul urma să fie trimis Muzeului de Artă al României, pentru expertiză.