Dat în folosinţă cu surle şi trâmbiţe, drumul care face legătura dintre Botoşani şi Suceava, ale cărui lucrări de reabilitare s-au încheiat în august anul trecut, a fost cel mai mare motiv de mândrie al social- democraţilor botoşăneni, care şi-au arogat meritul aducerii lui la o stare normală.
60 de milioane de lei a încasat compania lui Dorinel Umbrărescu, unul dintre bogaţii României (aflat pe locul 13 în Top 300 Cei mai bogaţi români) pentru modernizarea drumului, iar lucrările au fost grăbite, termenul iniţial fiind anul 2015. Numai că graba, probabil, îşi arată şi efectele.
Pe porţiunea de drum cuprinsă între fostul Popas Baisa şi Cabana Stejarul, pe ambele părţi ale drumului în betonul rigolelor au apărut fisuri de 2- 3 cm lăţime pe o lungime de 3-4 metri. Mai mult, între suprafeţele separate de crăpături au apărut diferenţe de nivel semn că terenul de dedesubt se tasează şi problema se agravează. În mod evident aici se va infiltra apa, iar odată cu îngheţul situaţia se va complica.
Mai mult, fundaţia pare deja erodată, cel mai probabil din cauza pânzei freatice aflată la suprafaţă. Ce se va întâmpla după iarna care se apropie rapid, cu toate ninsorile "din dotare"?
Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale nu vor să afle răspunsul la această întrebare deoarece promit să ia măsuri urgente. După ce reporterii Ştiri.Botoşani.Ro i-au arătat fotografiile făcute pe drumul naţional, Viorel Zacreţchi, şeful SDN Botoşani, susţine că va anunţa în cel mai scurt timp posibil pe reprezentanţii constructorului să ia măsuri de remediere a micilor defecte dar care "promit" să devină mai mari.
"Lucrarea este în garanţie încă doi ani de zile şi vom anunţa constructorul pentru remedierea defecţiunilor care au apărut. S-ar părea că în zona Baisa sunt nişte cedări de acostament. Este o lucrare de betoane, nu cred că o să le refacă acum, dar când se va încălzi, trebuie să le repare. Până atunci însă vom face nişte lucrări pregătitoare, să nu pătrundă apa între rosturi. O să notificăm constructorul, nu avem noi voie să intervenim. Dacă intră apă, se mai adaugă fenomenul îngheţ- dezgheţ, o să fie stricăciuni mari", explică Viorel Zacreţchi.
Mai mult, şeful SDN este nemulţumit şi de comportamentul celor care lucrează la casele ridicate de-a lungul drumului şi care nu cer autorizaţii de construcţie pentru căile de acces, punând în pericol investiţia.
Pe de altă parte, participanţii la trafic, botoşăneni şi suceveni deopotrivă, au observat pe mai multe zone ale traseului că drumul prezintă deja "făgaşele" specifice unui drum cu fundaţie slabă, afectat de traficul greu. Lucrările de pe "europeanul" Botoşani- Suceava au presupus extinderea şoselei de la 7 metri la nouă metri, în care este inclusă o bandă în rampe pentru traficul greu.
De asemenea, au fost modernizate 12 poduri, au fost schimbate 29 de podeţe şi alte patru au fost reabilitate şi s-au săpat şanţuri de preluare a apelor pluviale.