Studiu: Românii își cheltuie banii fără știrea soților și soțiilor și cred că ce fac cu banii este treaba lor şi nu trebuie să dea socoteală nimănui

Aproape două treimi dintre românii cu vârsta până în 40 de ani şi care sunt într-o relaţie au cheltuit cel puţin o dată în ultimul an bani fără ştirea partenerului, relevă primul studiu din România despre infidelitatea financiară.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piaţă Novel Research la iniţiativa Provident şi relevă faptul că românii, indiferent de sex, ascund în mod constant unele cheltuieli pe care le fac, cei mai predispuşi la acest gest fiind bărbaţii.

Astfel, 6 din 10 bărbaţi au răspuns afirmativ la întrebarea „aţi cheltuit bani fără ştirea partenerului în ultimul an?”. Aproape jumătate dintre femei s-au dovedit şi ele „infidele financiar”.

Deşi aproape 85% dintre cuplurile din România îşi pun laolaltă veniturile lunare, când vine vorba despre cheltuieli „secrete”, motivul indicat de majoritatea este acela că erau nesemnificative - 56%.

Un alt motiv care îi determină pe români să nu împărtăşească anumite cheltuieli cu partenerul este chiar teama de acesta sau, mai bine spus, teama că partenerul nu ar aproba cheltuiala „secretă”. 23% dintre respondenţi au motivat astfel infidelitatea financiară. Tot teama, de data aceasta de ceartă sau chiar de despărţire, îi determină pe 13% dintre români să-şi ascundă cheltuielile de partener. De asemenea, orgoliul este decizional în cheltuirea banilor proprii şi aproape 18% dintre români cred că ce fac cu banii este treaba lor şi nu trebuie să dea socoteală nimănui.

Cheltuielile făcute pe ascuns au şi un punct comun: atât bărbaţii cât şi femeile spun că, în majoritatea cazurilor, au cumpărat diferite cadouri - 24%. Nu la fel stau lucrurile cu restul clasamentului infidelităţii financiare.

Bărbaţii admit că au cheltuit bani fără ştirea partenerei pe alcool şi ţigări, electronice şi electrocasnice, ieşiri în oraş şi jocuri de noroc sau video, în timp ce femeile au fost mai înclinate să înşele financiar pentru a cumpăra produse cosmetice, îmbrăcăminte şi încălţăminte şi lucruri pentru copii.

Cel mai predispus segment la acest fenomen este cel între 20 şi 30 de ani, 35% dintre cuplurile tinere având percepţia că partenerul/a cheltuieşte bani în mod iresponsabil, în special bărbaţii.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

”Anuala artiștilor botoșăneni” revine pe simeze la Botoșani!

Friday, 5 December 2025

Muzeul Judeţean Botoșani găzduiește, în perioada 5 decembrie 2025 – 5 ianuarie 2026, în spațiul Galeriilor de Artă „Ștefan Luchianˮ Botoșani,  expoziția ”A...

Campanie umanitară la meciul FC Botoșani – Rapid: „Roș-alb-albaștrii” joacă luni și pentru Luca Dupac

Friday, 5 December 2025

La partida FC Botoșani – Rapid București, programată luni, 8 decembrie, ora 20:30, pe Stadionul „Municipal”, se va derula o nouă campanie umanitară. După ce în trecut ...

30 de copii din Todireni l-au primit pe Moș Nicolae!

Friday, 5 December 2025

Vineri, în Ajun de Moș Nicolae, 30 de copii de la Liceul Tehnologic Todireni, cu vârste între 7 și 14 ani, copii din familii cu posibilități modeste, dar cu visuri mărețe, au t...