StartUp Punerea Bazelor Unui Magazin Online

Start-up: Punerea bazelor unui Magazin Online

Detinerea unui magazin online are multe avantaje fata de detinerea unui magazin intr-o locatie fizica. Printre acestea putem aminti doua foarte importante: nu exista chirie de platit si proprietarul magazinului poate ajunge la milioane de clienti chiar din confortul casei sale. Daca cineva se gandeste sa inceapa o astfel de afacere, are nevoie, pentru inceput, de trei lucruri de baza pe care sa le includa in planul sau: produse care sa atraga un grup-tinta de clienti, un website user-friendly si un plan solid de promovare.

Identificarea produselor care sa atraga un grup-tinta de clienti

In ceea ce priveste produsul sau produsele care urmeaza sa fie comercializate, multi oameni care sunt la inceput in acest domeniu, fac aceeasi greseala: in loc sa se concentreze pe gasirea unei piete in primul rand, se concentreaza pe gasirea produsului si apoi a pietei careia se adreseaza produsul. Secretul succesului este gasirea nevoii si rezolvarea ei. Cea mai buna abordare este gasirea unui grup-tinta de oameni care cauta solutii la o anumita problema, dar nu gasesc prea multe optiuni pe piata care sa ii ajute.

Pentru a ajunge la acest grup-tinta este suficient un simplu search pe google. Se poate face un research despre cuvinte-cheie cautate des de oameni, dar care nu sunt folosite de catre multe alte website-uri. De asemenea, in cadrul grupurilor online oamenii tind sa puna intrebari despre problemele carora nu le gasesc rezolvare. Odata ce ideea despre produsul a carui cerere este mare pe piata prinde contur, trebuie verificata concurenta. Se pot vizita site-urile concurente pentru a vedea ce strategie abordeaza pentru a satisface cererea.

Dupa toate aceste lucruri este foarte usor ca toata informatia sa fie folosita in vederea comercializarii unui produs pentru o piata care deja exista, depasind chiar competitia printr-o strategie bine pusa la punct.

Crearea unui magazin user-friendly

Odata ce produsul/produsele si piata careia se adreseaza sunt atent alese, este momentul sa fie dezvoltat un concept pentru website. Exista numeroase detalii de care trebuie sa se tina cont in conceperea unui website atractiv. O alegere buna este ca atentia in acest sens sa fie indreptata catre o firma de profil, un web-designer care se ocupa cu asa ceva, iar pretul unui magazin online difera de la o agentie la alta si/sau in functiile de cerintele clientului . Nu trebuie uitat faptul ca intregul website reprezinta “vitrina” magazinului si trebuie sa atraga cat mai multi clienti.

Design-ul site-ului trebuie sa fie cat mai simplu posibil, deoarecere ceea ce trebuie sa iasa in evidenta sunt produsele care trebuie sa fie vandute. Avand la dispozitie mai putin de cinci secunde pentru a capta atentia clientilor si a ii determina sa ramana pe pagina si sa cumpere, este important sa se tina cont de anumite trucuri:

  • Alegerea fontului trebuie sa fie cat mai simpla, iar fundalul intr-o nuanta neutra.
  • Navigarea intre pagini nu ar trebui sa fie nici ea complicata, iar mesajele audio sau video trebuie folosite numai daca aduc un plus produselor.
  • Cel mai important: intre potentialul client si cumpararea propriu-zisa a produsului, adica check-out, nu ar trebui sa existe mai mult de doua click-uri.
  • Un detaliu care face diferenta pe termen lung, de exemplu, este includerea unui camp pentru adresa de e-mail a potentialilor clienti, pentru ca apoi sa le fie trimise oferte si noutati.

Promovarea website-ului

Promovarea website-ului pe social media este, poate, un cliseu, dar mai mult de atat este o necesitate. Toata lumea are cont de Facebook si Instagram, asa ca si un magazin online trebuie sa aiba. Social media este o unealta de promovare care trebuie exploatata la maximum: interactiunea cu clientii, oferirea de raspunsuri intr-un mediu public si deschis, anuntarea ofertelor viitoare si multe altele.

De asemenea, Pinterest este o alta platforma folosita din ce in ce mai des pentru a creste vanzarile in mediul online. Asadar, trebuie luata in considerare optiunea “pin it” pentru produsele de pe site. In acest fel popularitatea lor va creste printre utilizatorii platformei Pinterest, iar site-ul va avea mai multe vizionari si vanzarile vor creste.

Includerea butoanelor de share in structura website-ului este un no go item in era social media in care traim si este esentiala pentru promovare. Oamenii pot fi incurajati sa promoveze website-ul prin “Like&Share” in diverse moduri: discount-uri pentru cei care participa la promovare sau cadouri surpriza la urmatoarea comanda.

Internetul este in continua schimbare si acest domeniu creste intr-un an cat alte lucruri din viata reala in trei, insa principiile de baza pentru cum ar trebui inceputa o afacere online de succes nu s-au schimbat deloc. Cei care sunt la inceput de drum in mediul magazinelor online ar trebui sa se ghideze dupa pasii de mai sus – cu siguranta nu vor da gres!