Spitalul Județean "Mavromati" a pierdut procesul cu CJAS
Stiri Botosani Wednesday, 6 March 2013 ActualitateÎn noiembrie 2011, unitatea spitalicească a chemat in judecată Casa de Asigurări de Sănătate Botoșani pentru plata sumei de 4.9 milioane lei, reprezentând servicii medicale efectuate peste valoarea de contract aferentă anului 2010. Tribunalul Botoșani s-a pronunţat în data de 5 martie, în sensul că a respins cererea spitalului ca nefondată. Sentința poate fi atacată cu apel.
“Casa de Asigurări de Sănătate Botoşani s-a apărat în acest dosar, motivând că potrivit legislaţiei din domeniul asigurărilor de sănătate aceasta protejează interesele asiguratului şi urmăreşte acordarea unor servicii medicale de calitate, astfel că numărul de cazuri contractat s-a stabilit conform prevederilor contractului cadru de acordare a serviciilor medicale în anul 2010 şi a normelor metodologice de aplicare în funcţie de o serie de indicatori,respectiv : număr de paturi existente în spital, durata optimă de spitalizare, personalul medical angajat, structura organizatorică a spitalului aprobată prin ordin al ministrului sănătăţii. Ţinând cont de indicatorii enumeraţi mai sus, spitalul putea acorda servicii medicale de calitate pentru un număr maxim de 29.142 cazuri, care de altfel au fost contractate de C.A.S Botoşani cu spitalul in anul 2010", a declarat Costel Lupașcu, președintele CJAS Botoșani.
Potrivit reprezentanților instituției, acest număr de cazuri contractat a acoperit necesarul de internări prin urgenţă având in vedere faptul că, in anul 2010 dintr-un număr de 29.142 cazuri contractate cu spitalul doar 19.076 au fost internări prin urgenţă, restul fiind internări programabile.
Spitalul avea obligatia “să întocmească liste de prioritate pentru serviciile medicale programabile, pentru eficientizarea serviciilor medicale, după caz, astfel că aplicând o programare corectă a internărilor, nu trebuia să depăşească numărul de cazuri contractat. Efectuarea internărilor peste numărul de cazuri contractat, a dus la diminuarea fondurilor alocate pentru fiecare caz contractat şi pe cale de consecinţă la diminuarea calităţii actului medical.
“Efectuarea de servicii medicale peste prevederile contractuale se face pe propria răspundere a conducerii unitatii spitalicesti. Solicitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati Botoşani de decontare a serviciilor ce depăşesc valoarea stabilită prin contract incalcă prevederile contractului care reprezintă legea părţilor in condiţiile art.969 Cod civil", a adăugat președintele CJAS.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Bolojan este noul președinte al PNL. Iftime intră în conducerea partidului!
Potrivit unor surse politice, liberalii au hotărât, în unanimitate, ca șefia PNL să fie preluată de șeful CJ Bihor, Ilie Bolojan. Potrivit surselor Antena 3 CNN, echipa lui Bolojan...
PNL Botoșani, Valeriu Iftime: „Atâta ignoranță și lipsă de empatie rar mi-a fost dat să văd…”
„O altă situație care mă face să mă întreb dacă cei aflați la conducerea județului au avut ochii închiși când au făcut administrație. Chiar nu a văzut nimeni că oa...
FC Botoșani - Poli Iași 1-1. Remiză în derby-ul Moldovei!
Partida a început bine pentru elevii lui Liviu Ciobotariu, iar prima ocazie a avut-o în minutul 7, prin Chică-Roșă. Poli Iași a revenit cu replica, iar în minutul 11 Roman a lovi...
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici