Senatorul Cristian Achiței a vorbit despre stadiul actualizat al infrastructurii de drumuri naționale din județul Botoșani.
Liberalul botoșănean a adus în discuție modernizarea celor două rute naționale importante din județ, DN 28B Botoșani – Târgu Frumos și DN 29D Botoșani – Ștefănești, dar și intervențiile efectuate la podurile și podețele de pe raza județului.
Redăm mai jos comunicat de presă remis redacției de senatorul Cristian Achiței:
„De mulți ani, indivizi care nu au nicio treabă cu drumurile s-au transformat în specialiști ai acestui domeniu, fără să aibă nici cele mai mici cunoștințe despre asta. Alții, aflați de prea mult timp în diferite posturi cheie, blochează sau fac ceva în funcție de diferite interese.
Politica drumurilor trebuie să fie despre prioritățile comunităților, indiferent cine se ocupă de asta.
Înțeleg limitele bugetare, însă sunt greu de acceptat întârzieri foarte mari în realizarea documentațiilor tehnice necesare pentru a se ajunge efectiv la lucrări. Iar răbdarea are și ea limitele ei!
Harta pe care v-o supun astăzi atenției prezintă stadiul la zi al infrastructurii rutiere botoșănene în ceea ce privește rețeaua de drumuri naționale. Dacă veți avea curiozitatea de a compara datele cuprinse în acest instrument de lucru cu cele din harta pe care am publicat-o în luna aprilie 2023, veți constata progresele majore realizate în ultimul an:
- Modernizarea a două dintre cele mai importante drumuri naționale ale județului, DN 28B Botoșani-Tg. Frumos și DN 29D Botoșani-Ștefănești a fost finalizată.
- Intervenția asupra podurilor și podețelor care se află, conform expertizelor, în stare critică sau necorespunzătoare a fost împărțită în categorii foarte clare: cele patru podețe (marcate pe hartă cu pătrate albastre) vor fi înlocuite cu podețe noi, în timp ce cele trei poduri (marcate cu pătrate roșii) vor fi reabilitate.
- În plus, avansează procedurile pentru construirea a două poduri noi la Zvoriștea, peste Siret, respectiv în zona Ștefănești, peste Prut.
- În ceea ce privește drumurile de mare viteză de interes pentru botoșăneni (drumul expres Botoșani-Suceava, respectiv Autostrada A7), și acestea sunt în stadii avansate substanțial față de anul trecut. Pe autostrada A7, de exemplu, urmează a fi scoase la licitație cele două loturi cuprinse între Pașcani-Roșcani-Suceava, în timp ce pe drumul expres au fost propuse trei variante, care vor fi supuse analizei pentru stabilirea traseului final.
- Se parcurg etapele finale ale procedurilor premergătoare efectuării lucrărilor de eficientizare a transportului rutier prin vămile din nordul județului de la Rădăuți Prut (Rep. Moldova) și Racovăț (Ucraina).
- Studiul de Fezabilitate (SF) pe cei 2,5 km de la mijlocul DN 29D Botoșani-Ștefănești, respectiv Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru DN 29A Dorohoi-Vf. Câmpului au fost finalizate.
În perioada următoare vă voi prezenta în detaliu starea fiecărui element de infrastructură rutieră în parte dintre cele cu relevanță pentru județul nostru: drumuri modernizate, reabilitate sau pe care se execută lucrări de întreținere, poduri și podețe noi sau reabilitate, intersecții, puncte de trecere a frontierei sau puncte negre, care au nevoie de lucrări pentru îmbunătățirea gradului de siguranță a circulației.
Asupra fiecăruia dintre aceste elemente am făcut de-a lungul timpului, în calitate de reprezentant al botoșănenilor în Parlamentul României, demersuri la nivelul instituțiilor abilitate pentru a iniția, urgenta și, ulterior, finaliza lucrările de care cu toții avem nevoie.
Cred cu tărie că, până când nu vom pune la punct cu forță și curaj, dar și rapid, infrastructura de drumuri naționale și de mare viteză, nu vom putea să ne dezvoltăm cu adevărat. E vorba de acces rapid și ușor. Iar lucrurile încep să se miște în acest sens.”