Senatorul Cristian Achiței a vorbit despre stadiul actualizat al infrastructurii de drumuri naționale din județul Botoșani.
Liberalul botoșănean a adus în discuÈ›ie modernizarea celor două rute naÈ›ionale importante din judeÈ›, DN 28B BotoÈ™ani – Târgu Frumos È™i DN 29D BotoÈ™ani – ȘtefăneÈ™ti, dar È™i intervenÈ›iile efectuate la podurile È™i podeÈ›ele de pe raza judeÈ›ului.
Redăm mai jos comunicat de presă remis redacției de senatorul Cristian Achiței:
„De mulÈ›i ani, indivizi care nu au nicio treabă cu drumurile s-au transformat în specialiÈ™ti ai acestui domeniu, fără să aibă nici cele mai mici cunoÈ™tinÈ›e despre asta. AlÈ›ii, aflaÈ›i de prea mult timp în diferite posturi cheie, blochează sau fac ceva în funcÈ›ie de diferite interese.
Politica drumurilor trebuie să fie despre prioritățile comunităților, indiferent cine se ocupă de asta.
ÎnÈ›eleg limitele bugetare, însă sunt greu de acceptat întârzieri foarte mari în realizarea documentaÈ›iilor tehnice necesare pentru a se ajunge efectiv la lucrări. Iar răbdarea are È™i ea limitele ei!
Harta pe care v-o supun astăzi atenÈ›iei prezintă stadiul la zi al infrastructurii rutiere botoșănene în ceea ce priveÈ™te reÈ›eaua de drumuri naÈ›ionale. Dacă veÈ›i avea curiozitatea de a compara datele cuprinse în acest instrument de lucru cu cele din harta pe care am publicat-o în luna aprilie 2023, veÈ›i constata progresele majore realizate în ultimul an:
- Modernizarea a două dintre cele mai importante drumuri naționale ale județului, DN 28B Botoșani-Tg. Frumos și DN 29D Botoșani-Ștefănești a fost finalizată.
- IntervenÈ›ia asupra podurilor È™i podeÈ›elor care se află, conform expertizelor, în stare critică sau necorespunzătoare a fost împărÈ›ită în categorii foarte clare: cele patru podeÈ›e (marcate pe hartă cu pătrate albastre) vor fi înlocuite cu podeÈ›e noi, în timp ce cele trei poduri (marcate cu pătrate roÈ™ii) vor fi reabilitate.
- În plus, avansează procedurile pentru construirea a două poduri noi la ZvoriÈ™tea, peste Siret, respectiv în zona ȘtefăneÈ™ti, peste Prut.
- În ceea ce priveÈ™te drumurile de mare viteză de interes pentru botoșăneni (drumul expres BotoÈ™ani-Suceava, respectiv Autostrada A7), È™i acestea sunt în stadii avansate substanÈ›ial față de anul trecut. Pe autostrada A7, de exemplu, urmează a fi scoase la licitaÈ›ie cele două loturi cuprinse între PaÈ™cani-RoÈ™cani-Suceava, în timp ce pe drumul expres au fost propuse trei variante, care vor fi supuse analizei pentru stabilirea traseului final.
- Se parcurg etapele finale ale procedurilor premergătoare efectuării lucrărilor de eficientizare a transportului rutier prin vămile din nordul județului de la Rădăuți Prut (Rep. Moldova) și Racovăț (Ucraina).
- Studiul de Fezabilitate (SF) pe cei 2,5 km de la mijlocul DN 29D BotoÈ™ani-ȘtefăneÈ™ti, respectiv DocumentaÈ›ia de Avizare a Lucrărilor de IntervenÈ›ii (DALI) pentru DN 29A Dorohoi-Vf. Câmpului au fost finalizate.
În perioada următoare vă voi prezenta în detaliu starea fiecărui element de infrastructură rutieră în parte dintre cele cu relevanță pentru judeÈ›ul nostru: drumuri modernizate, reabilitate sau pe care se execută lucrări de întreÈ›inere, poduri È™i podeÈ›e noi sau reabilitate, intersecÈ›ii, puncte de trecere a frontierei sau puncte negre, care au nevoie de lucrări pentru îmbunătățirea gradului de siguranță a circulaÈ›iei.
Asupra fiecăruia dintre aceste elemente am făcut de-a lungul timpului, în calitate de reprezentant al botoșănenilor în Parlamentul României, demersuri la nivelul instituÈ›iilor abilitate pentru a iniÈ›ia, urgenta È™i, ulterior, finaliza lucrările de care cu toÈ›ii avem nevoie.
Cred cu tărie că, până când nu vom pune la punct cu forță È™i curaj, dar È™i rapid, infrastructura de drumuri naÈ›ionale È™i de mare viteză, nu vom putea să ne dezvoltăm cu adevărat. E vorba de acces rapid È™i uÈ™or. Iar lucrurile încep să se miÈ™te în acest sens.”