Sedii sociale în apartamente deținute de persoane fizice: Nu se vor plăti impozite majorate dacă nu se desfășoară activitate acolo

Schimbarea modului de impozitare a clădirilor de la 1 ianuarie 2016, în funcție destinația clădirii (comercială sau rezidențială), și nu în funcție de deținătorul ei (persoană fizică sau juridică), va duce la creșterea și de până la zece ori a taxelor pentru persoanele fizice ale căror locuințe sunt folosite în scopuri comerciale și nu pentru locuit. Totuși, normele de aplicare ale noului Cod fiscal, lansate vineri ca proiect, clarifică prevederile și permit, în anumite condiții, ca persoanele fizice care își folosesc apartamentele pentru a găzdui sedii sociale să nu plătească impozite majorate.

Orice persoană care are în proprietate o clădire situată pe teritoriul României datorează anual un impozit, care se achită în contul bugetului local al comunei, orașului, municipiului sau sectorului (pentru Municipiul București) în care este amplasată respectiva clădire.

Noul Cod fiscal, ale carui reglementări sunt programate, în marea lor parte, să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2016, stabilește un nou sistem de impozitare a clădirilor, potrivit căruia, impozitul pe clădiri se va calcula în funcție de destinația proprietății – rezidențială sau nerezidențială - și nu în funcție de statutul proprietarului care deține imobilul (persoana fizică sau juridică), așa cum se întâmplă în prezent.

Concret, de la anul, persoanele fizice care plătesc în prezent aceleași impozite, indiferent de scopul în care este utilizat imobilul, vor datora mai mulți bani pentru impozitul pe proprietăți. Este vorba de persoanele fizice care dețin clădiri nerezidențiale, folosite în scop economic, precum sedii de firme, spații comerciale sau clădiri de birouri, care vor plăti dublu sau chiar de zece ori mai mult pentru impozit decât platesc în momentul de față.

Ministerul Finantelor explica anul trecut ca, prin aplicarea unui calcul unitar pentru clădirile utilizate în scop nerezidențial atât de firme, cât și de persoane juridice, va fi promovat un tratament corect pentru mediul de afaceri, urmând a fi eliminat tratamentul fiscal discriminatoriu dintre persoanele fizice și juridice care folosesc o clădire în același scop, respectiv realizarea unei activități economice.

VEZI Clarificări importante în Normele Codului fiscal

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Foc în curtea școlii, pompierii au stins flăcările și au evitat un dezastru!

Saturday, 10 October 2026

Pompierii botoșăneni au fost solicitați să intervină, în această seară, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un depozit de lemne de foc din curtea școlii din localitatea Cristești...

Marius Budăi, atac la Ilie Bolojan: „Ați scumpit viața românilor!”

Saturday, 10 October 2026

Deputatul PSD și fostul ministru al Muncii, Marius Budăi, a lansat sâmbătă, 10 octombrie, un atac la adresa premierului interimar Ilie Bolojan, pe care îl acuză că a majorat taxele È...

Cu câteva zile înainte de ziua lui: Vlad Pamfil urcă pe podiumul Campionatului Mondial de Karate din India!

Saturday, 10 October 2026

La doar câteva luni de la participarea la Campionatul Mondial de Karate Shito Ryu din Ungaria, unde câștiga titlul de campion mondial cu Medalia de Aur, Vlad Pamfil reușește o nouă per...