Unul din motivele migrației la români este condiția dezastruoasă a infrastructurii rutiere din țara noastră, nerespectarea participanților din trafic și timpii mult prea mari de parcurgere a distanțelor dintre localități, timpi care ar putea fi dedicați familiei sau altor activități, dar pe care ți-l răpește statul român prin lipsa de politici publice reale în acest domeniu.
Acestea sunt condițiile în care România a ajuns să înregistreze atât cel mai mare număr total de decese cauzate de trafic, cât și cea mai mare rată de deces pentru pietoni din întreaga Uniune Europeană, potrivit unui raport recent al Eurostat.
Numărul deceselor pietonale din România este mai mare decât al tuturor celorlalți participanți la trafic din Europa, inclusiv șoferi și pasageri, scrie CGTN Europe.
„Viteza este criminalul absolut al șoselelor”, a declarat expertul în siguranță rutieră Ilie Bricicaru.
„În România, majoritatea drumurilor care traversează țara trec prin orașe mici, comune și sate. Fără intersecții aglomerate, semafoare sau congestionări de trafic cum ați găsi într-un oraș mare, viteza rutieră este menținută peste limită, crescând frecvența și severitatea accidentelor, în special printre pietonii locali”, a mai spus expertul.
Oficial, cel mai periculos drum al Europei a devenit DN2 / E85, cel care pleacă din București spre nord-estul țării, care parcurge toată Moldova, și care a înregistrat anul trecut cel puțin 12 morți în urma accidentelor rutiere.
Iar dacă nu înțelegeți ce este cu harta din imagine, atunci trebuie să știți că este vorba de harta migrației din România, care, întâmplător sau nu, se suprapune perfect cu cel mai periculos drum din Europa. Aceeași hartă este însă și harta care arată cea mai săracă zonă din toată Uniunea Europeană: Regiunea de Nord Est a României.