Se pregăteşte externalizarea mai multor servicii din societăţile subordonate Consiliului Local!

Se pregăteşte externalizarea mai multor servicii din societăţile subordonate Consiliului Local!
După prezentarea nu foarte detaliată a câtorva date din raportul de audit, primarul Ovidiu Portariuc a menţionat că specialiştii care au întocmit raportul au făcut două recomandări pentru soluţionarea problemelor identificate la Locativa şi la Urban Serv.

Una dintre acestea se referă la crearea unui centru pentru funcţii de suport, ceea ce de fapt înseamnă înfiinţarea unei noi societăţi, variantă agreată de edilul şef.

“După analiză, mergem pe crearea unui centru de servicii pentru funcţiile suport, ale ambelor societăţi, cu opţiunea ca acest centru de servicii să deservească şi alte societăţi aflate în subordinea Primăriei. Practic, prin acest centru se poate obţine scăderea cheltuielilor salariale cu aproximativ 30% şi creşterea performanţelor prin crearea unor servicii suport. Acest centru de servicii comune poate gestiona serviciile financiar-contabile, de IT, de resurse umane, de achiziţii şi juridice. Practic, va exista acest centru comun care va deservi nu numai Locativa şi Urban Serv ci şi celelalte societăţi ale Consiliului Local. E un model întâlnit şi în mediul privat din ce în ce mai frecvent. Este vorba de externalizare", a explicat primarul.

Decizia privind înfiinţarea acestui centru va aparţine consilierilor locali.

“Acest centru de servicii, în măsura în care şi Consiliul Local va fi convins că e o soluţie modernă, va întruni toate aceste servicii şi nu va mai fi nevoie ca Urban Serv să aibă 7-8 contabili, Locativa încă 6, Modern Calor încă 5 şi aşa mai departe. Va fi dimensionată o structură optimă care va satisface pe acelaşi soft şi care va deservi toate societăţile. În urma realizării acestui centru de servicii se va stabili necesarul de personal. Va fi o nouă societate, centru de suport", a completat edilul şef al municipilui Botoşani.

Cât priveşte soarta angajaţilor, în urma externalizării anumitor servicii, Portariuc a spus că înfiinţarea acestui serviciu nu va conduce în mod obligatoriu la disponibilizări îde personal. Aceştia ar putea fi preluaţi de noul serviciu, în vederea optimizării activităţii. 

“În măsura în care se va dovedi că e un personal excedentar peste cel optim...Am mai spus, noi nu facem protecţie socială cu banii contribuabililor. Facem eficienţă economică pentru că un salariat care nu are productivitate se reflectă asupra noastră, a tuturor, plătim dublu. Mai bine găsim un serviciu care e productiv şi produce valoare (...) Asta înseamnă o bună gestionare a banului public. Este decizia CL, eu nu fac decât să le prezint opţiunile prin care încercăm să gestionăm mai bine banul public şi să creştem efcienţa. În final, eficienţa se va vedea prin volumul costurilor. Restructurarea unei societăţi nu este o problemă care se supune dezbaterii publice. E o chestiune de specialitate, economişii, jurişii, pot să analizeze şi să decidă în cunoştinţă de cauză."

Cea de-a doua soluţie propusă de reprezentanţii firmei care au realizat auditul la Locativa şi Urban Serv este fuziunea celor două societăţi.

“Este o opţiune care prezintă mai multe dezavantaje şi în viziunea consultantului. Sunt costuri de integrare, potenţial diferenţe culturale de integrare, ceea ce ar face integrarea foarte dificiliă. Există în orice societate un anumit tip de cultură organizaţională şi dacă pui angajaţii a două societăţi împreună s-ar putea să creeze tensiune în primă fază. Toate se reflectă în aceste costuri", a conchis Ovidiu Portariuc.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Poliția din Botoșani în alertă: O fată de 14 ani a dispărut de acasă, sunați la 112 dacă știți ceva despre ea!

Marţi, 7 Mai 2024
162

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei minore de 14 ani, din comuna satul Sârbi, comuna Vlăsinești, care marți, în jurul orei 16:00, a părăsit domic...

Specialiștii antidrog, la datorie și în perioada Sărbătorilor!

Marţi, 7 Mai 2024
75

În perioada minivacanțe de 1 Mai și a Sărbătorilor Pascale, specialiștii antidrog au desfășurat activități specifice de informare, evaluare, consiliere şi asistență specializată pen...

Sancțiuni de sute de mii de lei aplicate de polițiștii botoșăneni în perioada sărbătorilor!

Marţi, 7 Mai 2024
77

Astfel, în medie, zilnic au acționat peste 150 de polițiști, fiind organizate 32 de  acțiuni punctuale, atât în zona localurilor publice și a celor în care se formeaz...