SANATATE: Usturoiul reduce aproape la jumătate riscul de cancer

O cercetare a specialiștilor chinezi de la Centrul de Prevenire și Control al Bolilor din provincia Jiangsu arată că usturoiul consumat timp îndelungat previne cancerul, dar și alte boli cronice.

Cercetătorii consideră că beneficiile aduse de usturoi se datorează unei substanțe numite alicină, care are proprietăți puternic antimicrobiene. Alicina nu numai că reduce inflamațiile, dar previne și distrugerea celulelor de către radicalii liberi.

Un număr de 1.424 de persoane bolnave de cancer și 4.500 de adulți sănătoși au participat la acest studiu, care s-a desfășurat între 2003 și 2010.

Rezultatele au arătat că usturoiul încorporat în alimentație reduce cu 44% riscul de a face cancer la nefumători și cu 30% la persoanele care fumează. Studiul a fost publicat în revista Cancer Prevention Research.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Lista liceelor care organizează examen separat de admitere la liceu 2027 va fi publicată pe 1 octombrie!

astăzi, 15:03

Pe 1 octombrie, toate inspectoratele școlare vor publica lista liceelor care organizează examen separat de admitere la liceu 2027, potrivit calendarului pus în dezbatere publică de Ministerul...

Tinerii din Botoșani participă la ITOM de la Piatra Neamţ, în perioada 24-25 august 2026!

astăzi, 14:34

Departamentul misiune pentru tineret din cadrul Sectorului misiune al Arhiepiscopiei Iașilor, alături de Protopopiatul Piatra Neamț, organizează cea de-a 6-a ediție a Întâlnirii Tiner...

Bibliotecarii, loviți de noua lege a salarizării. Salarii mai mici și cu 700 de lei, de la 1 septembrie 2028

astăzi, 13:50

Salariile bibliotecarilor din România vor scădea cu sume cuprinse între 40 și 700 de lei net, începând cu 1 septembrie 2028, potrivit noilor propuneri ale Guvernului privind ...