Vorbim despre DN7 și E85, două drumuri pe care accidentele grave sunt la ordinea zilei. Aparent, CNADNR afirmă că a găsit ”pe internet” noile separatoare de sens, o tehnologie inventată în Coreea de Sud. Această tehnologie este folosită și în Australia, notează Știrile ProTV.
Pentru moment, nu este clar pe ce distanță vor fi montate noile separatoare de sens cu role și cât ar putea costa utilizarea acestora la scară largă. De notat faptul că România ar fi prima țară din Europa care ar apela la această soluție tehnică. Inventatorii săi afirmă că sunt mai sigure decât cele din beton deoarece absorb șocul într-o manieră diferită și ajută la redresarea vehiculului după impact, în loc să îl proiecteze în alt vehicul de pe sensul de mers.
Practic, arată auto-bild.ro, noile separatoare de sens ar putea fi montate în punctele negre de pe Valea Oltului (DN7), dar și în zone la fel de periculoase de pe E85. Odată cu montarea de probă a noilor separatoare de sens cu role, va fi reconfigurată circulația pe ambele drumuri, urmând să fie realizată pe două benzi în anumite direcții, respectiv într-un singur sens pe același segment de drum, în funcție de fluxul de trafic estimat.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, se dorește realizarea unei analize cost/beneficiu al acestui tip de parapet. Autoritățile încearcă să convingă fabricantul sistemului să monteze din bugetul propriu aceste secțiuni pentru a putea să le observe efectele benefice în materie de siguranță rutieră, precum și eventualele efecte negative ale fluxului de trafic în urma reducerii unor zone la o singură bandă pe sens.
Puteți urmări clipurile de mai jos pentru a vedea cum funcționează aceste separatoare de sens cu role.