România rămâne raiul hoților iar acest lucru datorită atitudinii generale a populației față de sistemul bancar și plasamentelor financiare pe care le-ar putea face în bănci. Pe scurt, un studiu finalizat recent arată că românii preferă să țină banii la “saltea”, o țintă perfectă pentru jefuitori.
Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre atitudinea românilor faţă de economisirea banilor şi faţă de investiţii pentru a afla care sunt principalele lor metode de a gestiona resursele financiare.
Potrivit studiului, jumătate dintre români susţin că dacă ar reuşi să economisească trimestrial câte 350 lei i-ar depune într-un cont bancar. Totodată însă, 32% dintre respondenţi au declarat că ar prefera să păstreze banii economisiţi într-un plic în şifonier.
De asemenea, potrivit studiului doar 8% dintre respondenţi au menţionat că ar alege să investească într-o asigurare de viaţă şi doar 4% dintre români ar investi la bursă prin intermediul unui broker.
Tinerii profesionişti sunt printre cei cei mai dispuşi să apeleze la o bancă atunci când se gândesc la metodele de economisire a banilor, 57% dintre aceştia menţionând că i-ar depune într-un cont bancar. Peste 70% dintre seniorii pensionari ar face acelaşi lucru.
Conform datelor Reveal Marketing Research, observăm că în mediul urban şi mediul rural, preferinţa pentru păstrarea banilor la bancă este prima opţiune a românilor atunci când vine vorba de economisire - 49% dintre cei din urban şi 51% dintre cei din rural au optat pentru această variantă.
Pentru mai mult de o treime dintre respondenţi, banii ţinuţi în propria locuinţă reprezintă o soluţie pentru economisire, ceea ce îi transformă și într-o țintă perfectă pentru hoți.
40% dintre familiile tradiţionale, întrebate cum ar proceda dacă ar reuşi să strângă trimestrial o sumă de 350 lei, au afirmat faptul că ar pastra banii într-un plic în şifonier.
O treime dintre maturii fară partener sunt în asentimentul familiilor tradiţionale şi recunosc că ar păstra acasă banii economisiţi. Pentru aceştia, a avea contact direct cu banii şi a avea certitudinea că îi pot vedea oricând, le poate oferi sentimentul de control asupra resurselor financiare.