ClienÈ›ii s-au plâns la ProtecÈ›ia Consumatorului că au găsit în magazinele Kaufland mai multe nereguli, printre care alimente expirate, ambalaje devidate, preparate care înÈ™eală consumatorul prin denumiri precum ”de casă” sau ”țărănesc” È™i care, de fapt, conÈ›in substanÈ›e precum stabilizatori sau agenÈ›i de îngroÈ™are. Autoritatea a verificat reclamaÈ›iile È™i a amendat retailerul, acolo unde a descoperit probleme, scrie wall-street.ro.
În anul 2019, Autoritatea NaÈ›ională pentru ProtecÈ›ia Consumatorului (ANPC) a înregistrat 247 de reclamaÈ›ii referitoare la Kaufland România.
Principalele aspecte reclamate au vizat produsele alimentare expirate, diferenÈ›a de preÈ› din pliantul publicitar sau cel de la raft È™i cel de la casă de marcat, condiÈ›ionare vânzare prin limitarea cantității achiziÈ›ionate, bunuri nealimentare È™i garanÈ›ii aferente, calitatea produselor alimentare sau proprietățile organoleptice ale produselor, informarea incorenta a denumirii produselor de panificaÈ›ie, lipsa de informare a datei durabilității minimale, produs nealimentar cu ambalaj deteriorat, ambalaje devidate, informaÈ›ii ilizibile pe etichete, nerespectarea cantității declarată pe eticheta È™i informarea incorectă privind perioada de desfășurare a promoÈ›iilor.
Mai mult, consumatorii s-a plâns că în cazul preparatelor din carne cu denumiri ”de casă”, ”țărănesc” s-au folosit, de fapt, în procesul de fabricaÈ›ie proteină vegetală, agent de îngroÈ™are, stabilizatori, conservant etc. Autoritatea avertizează că printr-o astfel de informare se induce în eroare consumatorul, acesta fiind determinat să ia o decizie de achiziÈ›ionare a produsului, pe care nu ar fi luat-o, avându-se în vedere fabricarea È™i compoziÈ›ia unor astfel de produse.
ANPC avertizează că retailerul Kaufland a comercializat ”ciuperci sălbatice în saramură”, marca Franz Josef care, în realitate, sunt, în mare parte, ciuperci de cultură. În urmă cercetării, a reieÈ™it faptul că ciupercile utilizate Champignon, Pleurotus È™i Nameko sunt ciuperci de cultură (fapt confirmat È™i prin răspunsul Kaufland). Astfel, s-a concluzionat că utilizarea termenului ”ciuperci de cultură” este o practică comercială înÈ™elătoare È™i, drept urmare, s-a dispus sancÈ›ionarea Kaufland România cu amendă contravenÈ›ională de 7.000 de lei, în conformitate cu prevederile legii 363/2007 È™i s-a emis decizia de încetare a practicii comerciale incorecte.
Consumatorii s-au mai plâns la ANPC de lipsa etichetării nutriÈ›ionale È™i atribuirea de calități de vindecare la mierea de albine È™i zahăr, informarea incorectă privind indicaÈ›iile geografice/denumire de origine protejată a produselor lactate, lipsa informării consumatorilor privind garanÈ›ia bănească privind ambalajele, precum È™i asupra sistemului de colectare a acestora.
ClienÈ›ii au reclamat comercializarea de produse lactate cu informaÈ›ii ce induc în eroare consumatorii, iar ANPC a aplicat sancÈ›iuni contravenÈ›ionale È™i a dispus măsurile legale.
ReclamaÈ›iile au fost cercetate È™i s-au încheiat documente de control. În cursul anului 2019 au fost verificate punctele de lucru ale operatorului Kaufland România, în baza tematicilor de control sau pentru verificarea reclamaÈ›iilor înregistrate din partea consumatorilor. Au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenÈ›iei, cu sancÈ›iuni ”avertisment” È™i amenzi contravenÈ›ionale. În baza proceselor verbale prin care s-au aplicat sancÈ›iuni în baza legii 363/2007, au fost emise decizii de încetare a practicilor comerciale incorecte.
