"Comercianții mici și mijlocii sunt foarte afectați. Zilnic se închid magazine"

Dezvoltarea fulminantă a marilor retaileri pare să-i fi pus pe butuci pe comercianÈ›ii mici È™i mijlocii, în ultimii ani. Cel puÈ›in, aÈ™a arată calculele: multe dintre afacerile din retail, înfiinÈ›ate de întreprinzători autohtoni, au întâmpinat mari probleme cu încasările, odată cu apariÈ›ia în piață a unor nume internaÈ›ionale, branduri puternice în Vest, arata Capital.ro.

"ComercianÈ›ii mici È™i mijlocii sunt foarte afectaÈ›i. Zilnic se închid magazine. Am fost invadaÈ›i de supermarketuri ale marilor lanÈ›uri de magazine. Am aplaudat È™i ne-am lăsat fascinaÈ›i È™i minÈ›iÈ›i de ambalaje strălucitoare, sub care am găsit un produs fad, de multe ori mai scump È™i mai puÈ›in calitativ decât cel făcut pentru È›ara de origine", a declarat pentru Capital Cora Muntean, preÈ™edintele AsociaÈ›iei NaÈ›ionale a ComercianÈ›ilor Mici È™i Mijlocii din România (ANCMMR).

Cu alte cuvinte, "de dragul staniolului", consumatorii sunt dispuÈ™i să uite ce înseamnă un hiper sau supermarket pentru economia românească.

"Înseamnă: bani scoÈ™i din È›ară, distrugerea afacerilor de familie, sărăcirea producătorilor români, sabotarea produselor româneÈ™ti, dispariÈ›ia locurilor de muncă. CorporaÈ›iile urmăresc un singur lucru: profitul. Ceea nu înseamnă ceva rău dacă s-ar face în condiÈ›ii de concurență loială", a mai spus Cora Muntean.

Este clar că oamenii merg la supermarket deoarece sunt convinÈ™i că este mai ieftin, însă, continuă aceasta, pe lângă produsul sau produsele pe care vrei să le cumperi, mai iei È™i altele, de care nu ai nevoie, dar sunt ieftine, pentru că È›i se vâră sub nas.

"Apoi există È™i o altă modalitate de înÈ™elătorie pe care nu o taxează nici autoritățile, nici cumpărătorul: sunt situaÈ›ii în care preÈ›ul produsului nu este la casă acelaÈ™i ca la raft. Iar dacă întrebi de ce se întâmplă acest lucru, se găsesc diverse scuze de genul: a fost promoÈ›ie È™i am uitat să schimbăm etichetele sau avem o promoÈ›ie doar dacă veÈ›i cumpără 3,4,5 produse", mai spune Cora Muntean.

În altă ordine de idei, Muntean este de părere că piaÈ›a românească de retail se va dezvolta È™i mai mult doar dacă se vor lua măsuri de sprijinire, chiar protecÈ›ioniste pentru comerÈ›ul tradiÈ›ional. "Sprijinirea comerÈ›ului tradiÈ›ional, a producătorilor autohtoni reprezintă  È™i o chestiune de patriotism. AÈ™a face oricare È›ară care doreÈ™te să-È™i apere È™i să ajute proprii investitori, mici sau mari. Acele state È™tiu că privatul le asigură supravieÈ›uirea È™i implicit existenÈ›a. FuncÈ›ionarul nu e anchetatorul privatului, ci partenerul lui. Iar parteneriatul presupune încredere, nu suspiciune", adaugă ea.

Practic, majoritatea comercianților autohtoni derulează activități economice corecte fiind conștienți că afacerea, de regulă una de familie, este singura sursă de existență, incheie sursa citată.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Zeci de tone de furaje au ars într-un incendiu produs în județul Botoșani. Pompierii s-au luptat trei ore cu flăcările!

astăzi, 18:06

În această după-amiază, din această cauză, aproximativ 35 de tone de furaje au ars într-o gospodărie din localitatea Draxini. Alarma a fost dată chiar de proprietar, care a observat...

AJOFM Botoșani: Peste 2.000 de persoane au reușit să se angajeze în primele nouă luni ale anului 2025!

astăzi, 17:50

În perioada ianuarie-septembrie 2025, au fost integrate pe piaÈ›a muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forÈ›ei de muncă implementate de AgenÈ›ia JudeÈ›eană pentru Ocuparea ForÈ...

Stadiul pregătirii pentru iarna 2025–2026 în județul Botoșani: Măsuri pentru gestionarea situațiilor de urgență!

astăzi, 17:00

În contextul apropierii sezonului rece, autoritățile publice È™i unitățile administrativ-teritoriale din judeÈ›ul BotoÈ™ani È™i-au intensificat pregătirile pentru a asigura o gestionare efi...