Primăriile din judeţ nu ştiu să încaseze taxele şi impozitele locale pentru a-şi face bugetele!

La finalul anului 2011, la nivelul primăriilor din judeţul Botoşani au rămas neîncasate 50,1% din drepturile constatate reprezentând creanţe cuvenite bugetelor locale; încasările realizate din impozite, taxe şi alte venituri reprezentând doar 49,9% din suma totală cuvenită bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale , se arată într-un raport al Curţii de Conturi pe anul 2011.

Printre cauzele care au dus la neîncasarea dărilor de către primării au fost:

- Nerespectarea dispoziţiilor legale ca urmare a necunoaşterii acestora de către compartimentele de specialitate ale autorităţilor administraţiei publice locale şi, în unele cazuri, chiar de către autorităţile administraţiei publice locale care au adoptat hotărâri neconforme cu reglementările legale;

- Lipsa de colaborare şi comunicare dintre compartimentele care compun aparatul de specialitate al primarului;

- Nestabilirea de către ordonatorii principali de credite, mai ales în cazul comunelor, a unor atribuţii de serviciu, responsabilităţi concrete, indicatori de performanţă etc. pentru personalul din subordine, în domeniul colectării veniturilor proprii ale bugetelor locale;

- Neorganizarea corespunzătoare a activităţilor desfăşurate de organele fiscale în legătură cu administrarea impozitelor, taxelor şi a altor sume datorate bugetelor unităţilor administrativeteritoriale, privind: inventarierea materiei impozabile generate de aplicarea Codului fiscal, organizarea şi exercitarea inspecţiei fiscale, punerea în aplicare a procedurilor de executare silită etc.;

- Neîndeplinirea de către ordonatorul principal de credite, în unele cazuri, a responsabilităţilor legale referitoare la urmărirea modului de realizare a veniturilor bugetului local.

Abaterile de la legalitate şi regularitate constatate prin rapoartele de audit financiar privire la stabilirea, urmărirea şi încasarea veniturilor bugetelor locale relevă faptul că managementul în acest domeniu, deşi s-a îmbunătăţit faţă de anii precedenţi, nu este încă suficient de performant. Încă există deficienţe semnificative în activitatea de administrare şi cea de executare silită a creanţelor fiscale de către compartimentele de specialitate ale primăriilor, se mai arată în raport.

De exemplu, la Conceşti, Manoleasa şi Hilişeu Horia, în 2011, nu s-a stabilit corect impozitul pe mijloace de transport, la Primăria Dorohoi şi la Manoleasa  nivelul  unor venituri proprii ale bugetului local nu au fost programate şi realizate la nivelul impozitelor determinate prin aplicarea cotelor stabilite prin acte normative şi hotărâri ale consiliilor locale, iar la Avrămeni,Cândeşti, Manoleasa, Răchiţi, Truşeşti, nu s-au stabilit şi încasat taxele pentru eliberarea avizelor şi autorizaţiilor în conformitate cu Codul fiscal.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Tarif pentru horoscop la spitalul din Suceava: 100 de lei va costa atestarea orei nașterii în vederea generării astrogramei!

astăzi, 15:21

Consiliul Județean Suceava urmează să aprobe în ședința din 23 decembrie 2025 noile niveluri de taxe și tarife aplicabile în cursul anului 2026. În acest cadru a fost iniți...

Verginel Gireadă rămâne sub control judiciar de Crăciun!

astăzi, 15:05

Dumitru Verginel Gireadă, fostul primar al comunei Mihai Eminescu, rămâne sub măsura controlului judiciar de sărbători. El este anchetat într-un dosar de luare de mită în fo...

Bugetarii nu vor avea punte între Revelion și Bobotează, pe 5 ianuarie

astăzi, 14:37

În cadrul unui interviu oferit recent, premierul Ilie Bolojan a anunțat că anul acesta nu se va face punte în ziua de 5 ianuarie între liberele de la stat de Revelion și cele...