Poștașii vor intra câte 4 zile în şomaj tehnic. Distanțarea socială le-a afectat activitatea

Consiliul de Administrație al Poștei Române a votat, astăzi, aplicarea măsurii de șomaj tehnic, pe o perioadă de 4 zile, pentru toți angajații companiei. Această măsură vine în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19.

Compania Națională Poșta Română este afectată din punct de vedere economic, constatându-se o diminuare semnificativă a veniturilor ca urmare a măsurilor de distanțare socială impuse de autorități, care au dus la un trafic redus în unitățile poștale, dar și a suspendării traficului poștal internațional pe majoritatea destinațiilor.

Pentru a putea proteja angajații, salariile, locurile de muncă și dezvoltarea viitoare, compania a analizat mai multe variante pentru a lua cele mai bune măsuri de a depăși cu bine această perioadă dificilă.

„Personal, am refuzat din start orice variantă care presupune implementarea zilelor libere nelucrătoare, care ar fi dus la o scădere de cel puţin 20% a veniturilor angajaţilor, în paralel cu o economie pentru companie de 20%. Am refuzat şi orice variantă de disponibilizare a personalului operativ şi am refuzat suspendarea contractelor de muncă pe perioadă nedeterminată. Astfel, am analizat toate variantele pe care le avem la dispoziţie, iar implementarea unui şomaj tehnic blând, cu efecte negative minime asupra oamenilor, este alegerea cea mai potrivită pentru angajaţi şi pentru companie”, a explicat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

S-a ales, astfel, pentru luna aprilie, soluția unui șomaj tehnic de 4 zile pentru toți angajații Poștei Române, în două tranșe, astfel: în perioada de după Paște, pentru jumătate din personal (21 – 24 aprilie), iar cealaltă jumătate dintre angajați, înainte de 1 mai (27 – 30 aprilie).

Prin aplicarea acestei măsuri, impactul asupra salariului net al unui poștaș este de aproximativ 130 lei (ex. 129 lei pentru clasa 13 de muncă, 135 lei pentru clasa 15, 237 lei pentru clasa 33). Procentual, scăderea veniturilor unui angajat ca urmare a unui repaus care reprezintă 20% din totalul zilelelor lucrătoare (4 din 20 de zile lucrătoare ale lunii aprilie) este, în medie, de 7.5% din salariu. În acest mod, compania ar putea acoperi pierderea financiară previzionată pentru luna aprilie.

Totodată, în felul acesta compania acordă angajaților 10 zile de repaus după o perioadă foarte încărcată, mai ales pentru oamenii din teren care au dat dovadă de dedicare deplină, făcând parte din personalul din linia întâi în perioada pandemiei.

Sursa: BZI.ro

 

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Tragedie pe E85: O familie întreagă și-a pierdut viața, victimele au murit în mașina care a luat foc! (Foto)

astăzi, 15:21

În incident au fost implicate un autoturism și o autocisternă încărcată cu produse lactate, care circula pe direcția Roman-Suceava. Astăzi, în a doua zi de Crăciun, î...

Grav accident rutier în a doua zi de Crăciun: Femeie încarcerată, alte trei persoane au primit îngrijiri medicale! (Foto)

astăzi, 14:25

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, pe DJ 208 C, în intersecția drumurilor spre Vorona cu cel spre Cristești. În eveniment au fost implicate un autoturism ș...

Fostul antrenor al FC Botoșani care cântă în strana bisericii. Un accident teribil și boală gravă a fiului i-au schimbat viața (Video)

astăzi, 13:55

Manifestul zguduitor despre smerenie și regăsire printr-un teribil accident de mașină și tumoarea cervicală a fiului. Tot ce a trăit mijlocașul Ceahlăului, tehnicianul de la Botoșani, Ast...