Poate de asta avea nevoie România: un cârciumar la conducerea Protecției Consumatorilor. Cozminsch a băgat spaima în patronii din toată țara

Ceea ce la început părea o glumă proastă, adică să pui un cârciumar director la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor din România, pare că începe să devină o problemă foarte serioasă pentru agenții economici din sectorul comerțului, serviciilor și turismului din România.

Și asta pentru că noul director al ANPC, botoșăneanul Eduardt Cozminschi, poate din experiență sau doar pentru a demonstra că are expertiză, pare că știe exact unde să caute toți gândacii, ploșnițele, carnea și celelalte produse expirate care se mai ascund prin bucătăriile, frigiderele sau magaziile  comercianților pe care îi controlează.      

După ce a închis în premieră, chiar dacă temporar, nu mai puțin de trei restaurante celebre de la Botoșani săptămâna trecută, făcând lumină într-un domeniu cu adevărat tabu pentru majoritatea clienților, în baza unui parteneriatu încheiat între Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar din București și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, comisarii conduși de Cozminschi din cadrul CRPC București-Ilfov au trecut la controlarea agenților economici din jurul școlilor.

Practic au controlat un număr de 32 societăți comerciale în vederea verificării modului în care se respectă prevederile legale la comercializarea produselor alimentare în chioșcurile și cantinele din incinta școlilor și liceelor de pe raza Municipiului  București.

Ca urmare a deficientelor constatate s-au aplicat 20 de amenzi contravenționale în valoare totală de 170.000 lei și 3 avertismente.

Totodată,  s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantității de 405 kg produse alimentare nerecomandate preșcolarilor și școlarilor (prăjituri, bomboane, ciocolata, acadele, chipsuri, biscuiți sărați, snacksuri, napolitane) în valoare de 5 587,5 lei și cantitatea de 627 litri sucuri și băuturi răcoritoare cu conținut de zahar ridicat, în valoare de 5016 lei.

”Verificările au pornit de la premisa importanţei educării micilor consumatori cu privire la un stil de viată sănătos. Ne dorim ca viitoarele generații de consumatori de servicii și produse să-și formeze de timpuriu un comportament alimentar sănătos, și totodată, să fie pe deplin informați cu privire la caracteristicile produselor pe care le consumă”, a spus Eduardt Cozminschi, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.