Astfel, persoanele fizice sau juridice pot face propuneri pentru eliminarea unor documente sau tipuri de dosare, ori pot comenta propunerile deja făcute pe platformă.
Denumită
maisimplu.gov.ro, platforma a strâns deja peste 1.000 de propuneri din întreaga ţară, multe dintre acestea vizând relaţia cetăţenilor cu organele fiscale. Necesitatea modernizării acesteia este susţinută şi de Dan Nechifor, prefectul judeţului.
Sunt de acord că avem unul dintre cele mai stufoase sisteme birocratice. Pregătim kilograme de hârtii pentru chestiuni care pot fi rezolvate mult mai simplu şi legal, în acelaşi timp. Personal am încercat simplificarea multora dintre proceduri şi vă dau exemplul eliminării adeverinţei de venit pentru persoanele fizice, odată cu aprobarea Legii 227/2015., a explicat prefectul Dan Nechifor.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu consideră, de aceea, mai mult decât bine-venită activitatea aşa - numitei
Comisii de tăiat hârtii.
Pentru utilizarea platformei on-line
maisimplu.gov.rocetăţeanul trebuie să-şi creeze un cont, operaţiune ce se poate face în câteva secunde. După autentificare utilizatorul poate descrie ce proceduri consideră că pot fi eliminate, reduse sau simplificate, pentru ca să-i fie mai uşor să interacţioneze cu instituţiile statului. Se pot da informaţii despre instituţii, timpi de aşteptare şi costuri implicate.
Totodată, se înregistrează şi voturi la propunerile deja făcute, astfel încât cititorul poate vedea un top al celor mai populare. Spre exemplu, primele trei se referă la
Declaraţia de înregistrare în scop de TVA-Formularul 088(cu 616 evaluări),
Declaraţia 394(cu 370 de evaluări), şi la posibilitatea de a plăti on-line orice (cu 243 de evaluări până în prezent).
Comunicat de presă Cancelaria Prefectului